به گزارش می متالز، سید رضا سیدآقازاده با بیان این مطلب، افزود: این همایش به زبان انگلیسی و با حضور 110 شرکت صادراتی برگزار شد که رایزن بازرگانی سفارت ترکیه در ایران، با توجه به نیازهای شناسایی شده از سوی سازمان توسعه تجارت ایران، به ارایه مطالبی در خصوص استانداردها، قوانین تاسیس و ثبت شرکت و تعرفههای گمرکی پرداخت.
او با تأکید بر اهمیت ایجاد کانال ارتباطی میان بنگاههای صادراتی و سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: به منظور افزایش تعامل هر چه بیشتر بخش خصوصی با سازمان توسعه تجارت ایران برای حل مشکلات، برآورده کردن خواستهها، تبادل نظر، اخذ ایدهها و انتشار اخبار مرتبط، کانالهای ارتباطی در فضای مجازی برای شرکتهای حاضر در اینگونه نشستها راهاندازی میشود.
مدیر کل دفتر آسیا و اقیانوسیه از برگزاری نشستهای دیگر با موضوع کشورهای هدف صادراتی خبر داد و گفت: برای حضور رایزنان بازرگانی کشورهای هند، چین، پاکستان، افغانستان، مالزی، اندونزی و دیگر کشورهای عمده هدف صادراتی و همچنین اتاقهای بازرگانی مشترک این کشورها برنامهریزی شده که پس از اعلام زمان برگزاری، ثبت نام به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.
گفتنی است، در پایان این نشست، جلسه پرسش و پاسخی با حضور رایزن بازرگانی ترکیه در ایران و رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه برگزار شد.