تاریخ: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۸
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۶۵۶۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش 130 درصدی ارزش صادرات از گمرکات و بازارچه های استان آذربایجان غربی

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اظهار داشت: در 7 ماهه سال جاری ازگمرکات و بازارچه های استان 776 هزارتن کالا به ارزش یک میلیارد و 39 میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر شده است.
افزایش 130 درصدی ارزش صادرات از گمرکات و بازارچه های استان آذربایجان غربی

به گزارش می متالز، غلامرضا بابایی گفت: در 7 ماهه سال جاری از گمرکات و بازارچه های استان 776 هزارتن کالا به ارزش یک میلیارد و 39 میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر شده است.

وی افزود: این حجم صادرات هرچند از لحاظ وزنی تغییری نداشته است و لی از لحاظ ارزش دلاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با رشد 130 درصدی روبرو بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اذعان داشت: با توجه به تحریم های ظالمانه کشورهای غربی علیه کشورمان در 7 ماهه سال جاری 349 هزار تن کالا به ارزش 503 میلیون دلار از گمرکات و بازارچه های استان وارد کشور شده است.

بابایی ادامه داد: واردات کالا از گمرکات و بازارچه های استان در مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 59 درصد و از لحاظ ارزشی 82 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین اضافه کرد: صادرات کالا از بازارچه های استان در 7 ماهه امسال از لحاظ وزنی 63 درصد و از لحاظ ارزشی 312 درصد افزایش داشته است و این نشانگر آن هست که در سال جاری بازارچه های استان نسبت به سال های گذشته فعال تر شداند.

بابایی بیان کرد: صادرات از گمرک رازی خوی از لحاظ وزنی یک هزار و 405 درصد و از لحاظ ارزشی 7 هزار و 826 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی همچنین افزود: عمده کشورهای هدف برای صادرات محصولات داخلی، کشورهای عراق، ترکیه، فدراسیون روسیه، آلمان، انگلستان، کره و کشورهای عربی و اروپایی می باشد.

عناوین برگزیده