تاریخ: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۴
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۶۵۷۰۴
سرویس خبر : انرژی
الماسی مطرح کرد؛

بررسی وضعیت بارندگی های سال جاری در کمیسیون انرژی

می متالز - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد: مسوولان سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کردند بارندگی در آذرماه بالاتر از حد نرمال و در زمستان کمتر از حد نرمال است هرچند امسال ذخیره برفی بسیاری نخواهیم داشت.
بررسی وضعیت بارندگی های سال جاری در کمیسیون انرژی

به گزارش می متالز، سکینه الماسی در تشریح جلسه امروز(دوشنبه 13 آبان ماه) کمیسیون انرژی مجلس از حضور وزیر، مسوولان و کارشنـاسـان وزارت نیرو، سازمان هواشناسی کشور و سازمان مدیریت بحران کشور در کمیسیون انرژی جهت بررسی آخرین وضعیت سدهای کشور، آبگیـری سـدها و پیـش‌بینی بـارنـدگی‌هـا در سال جـاری خبر داد.

 

بارش‌ها در زمستان امسال کمتر از حد نرمال است

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کردند بارندگی در آذرماه بالاتر از حد نرمال و در زمستان کمتر از حد نرمال است و شدت بارش‌ها از هفته دوم آذرماه تا پایان سال نرمال خواهد بود هرچند امسال ذخیره برفی بسیاری نخواهیم داشت.

 

ظرفیت کلی سدها 50 میلیارد مترمکعب آب است

وی با بیان اینکه طی 50 سال گذشته سال‌های 86 -87 کم بارش‌ترین و سال‌های 71 الی 72 پربارش‌ترین سال‌ها بوده‌اند، افزود: ظرفیت سدها به‌طور کلی 50 میلیارد مترمکعب آب است و سال گذشته کل ورودی سدهای کشور در سال‌های گذشته 3/89 میلیارد مترمکعب بوده است که 6/49 میلیارد مترمکعب آن برای خوزستان بود.

 

درصد پرشدگی سدهای کل کشور 51 درصد است

الماسی مطرح کرد: به زعم مسوولان حاضر در کمیسیون انرژی درصد پرشدگی سدهای کل کشور 51 درصد است که این درصد مناسب و قابل توجه است و میان 193 سد موجود در کشور 115 سد استراتژیک هستند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس همچنین افزود: همچنین در این جلسه نمایندگان استان‌های خوزستان، گلستان و لرستان نیز مطالبات خود را درخصوص وضعیت سدها و لایروبی روخانه‌ها مطرح کردند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده