تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۹
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۶۶۰۹۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
بررسی عملکرد شرکت فملی؛

رشد درآمد کسب شده فملی در هفت ماهه نخست امسال

می متالز - بررسی عملکرد شرکت ملی صنایع مس ایران در مهر ماه 98 نشان می‌دهد این شرکت عملکرد مطلوبی را در تولید و فروش محصولات مسی و غیر مسی از خود به نمایش گذاشته و میزان درآمد کسب شده فملی در مهر ماه 98، نسب به مدت مشابه سال گذشته و شهریور ماه سال جاری، رشد قابل توجهی داشته است.
رشد درآمد کسب شده فملی در هفت ماهه نخست امسال

به گزارش می متالز، نمودار 1 میزان تولید و فروش محصولات مسی شرکت ملی صنایع مس را نشان می‌دهد. بر اساس این نمودار، این شرکت در گروه محصولات مسی در ماه شهریور، 102 هزار تن کنسانتره و 22 هزار تن کاتد تولید کرد. میزان تولید کنسانتره مس 4.9 درصد نسبت به ماه گذشته و 1.2 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته افت داشت؛ همچنین میزان تولید کاتد 1.1 درصد افت نسبت به شهریور ماه را به‌ ثبت رسانده است. با این وجود، تولید کاتد در مقایسه با مهر ماه سال 97، افت 2.2 درصدی داشت. لازم به ذکر است که شرکت ملی صنایع مس در مهر ماه مفتول تولید نکرده است.

نمودار 1 همچنین نشان می‌دهد که شرکت ملی صنایع مس ایران در مهر ماه، 52 هزار تن کنسانتره مس فروخته، این شرکت با فروش 13 هزار تن کاتد مسی، 37.2 درصد افت نسبت به شهریور ماه و 113.2 درصد رشد نسبت به مهر ماه سال گذشته داشته است. شرکت ملی صنایع مس در مهر ماه 181 تن مفتول فروخت که به ترتیب 3.7 درصد افت نسبت به شهریور ماه سال جاری و 92.8 درصد افت نسبت به مهر ماه سال گذشته داشته است.

نمودار 2 عملکرد محصولات جانبی شرکت ملی صنایع مس که شامل کنسانتره طلا، نقره و مولیبدنیت می‌شود را بازگو می‌کند. طبق این نمودار در مهر ماه سال 98 میزان تولید کنسانتره طلا و نقره 68 تن و کنسانتره مولیبدنیت 659 تن بوده است. از این میزان تولید، 44 تن کنسانتره طلا و نقره و 423 تن کنسانتره مولیبدنیت به فروش رسیده است.

نمودار 3 میزان تولید و فروش اسید‌سولفوریک شرکت ملی صنایع مس را برای ماه مهر نشان می‌دهد؛ براساس این نمودار، میزان تولید اسید سولفوریک 13 هزار و 88 تن و میزان فروش این محصول 12 هزار و 135 تن بوده است.

طبق نمودار 4، نرخ فروش کنسانتره مولیبدن در ماه مورد بررسی، با افت نسبت به شهریور ماه همراه بوده است، همچنین نرخ فروش مفتول و کاتد مسی نیز افت را تجربه کرده است. این محصولات، از جمله پرطرف‌دارترین محصولات شرکت ملی صنایع مس ایران به‌ حساب می‌آیند.

شرکت ملی صنایع مس ایران در مهر ماه سال 98، یک هزار 723 میلیارد تومان درآمد کسب کرده که نسبت به ماه شهریور  10.8 درصد رشد و همچنین 259.3 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال 97 داشته است. همچنین درآمد شرکت مس در هفت ماه ابتدایی سال جاری 11 هزار و 751 میلیارد تومان بوده که از کل فروش سال 97 بیشتر است.

عناوین برگزیده