تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۶۶۳۵۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۳۴ هزار تن سیمان رایگان برای بازسازی منازل مسکونی در مناطق سیل‌زده گلستان توزیع شد

می متالز - استاندار گلستان گفت: تاکنون ۳۴ هزار تن سیمان رایگان برای تعمیر و احداث واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده استان گلستان توزیع شده است.
۳۴ هزار تن سیمان رایگان برای بازسازی منازل مسکونی در مناطق سیل‌زده گلستان توزیع شد

به گزارش می متالز، هادی حق‌شناس عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان اظهارداشت: ۹۹ درصد واحدهای احداثی روستایی و ۸۰ درصد واحدهای شهری با بانک‌ها انعقاد قرارداد انجام داده‌اند.

وی افزود: از ۷۴۰۰ واحد احداثی ۶۶۳۳ واحد معادل ۸۶ درصد واحدها پی‌کنی شده‌اند و ۵۲۴۴ واحد در مرحله فونداسیون و ۴۱۸۸ واحد در مرحله ستون‌گذاری، ۲۶۶۸ واحد سقف و ۱۷۷۵ واحد دیوارچینی شده‌اند.

استاندار گلستان اظهار کرد: تعداد ۲۳ خانوار که در چادر زندگی می‌کردند اکنون به ۱۰ خانوار رسیده که امیدواریم تا نیمه نخست آذرماه خانه‌های خود را تحویل گرفته و چادرها جمع خواهد شد.

حق‌شناس گفت: تاکنون ۳۴ هزار تن سیمان رایگان برای تعمیر و احداث واحدهای مسکونی توزیع شده است.

وی افزود: در حوزه تسهیلات خسارات بخش کشاورزی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده‌اند که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و بانک‌های استان نیازمند کمک دیگر بانک‌های کشور برای تامین منابع هستند.

استاندار گلستان با اشاره به خسارت‌های سیلاب چند روز پیش در استان، گفت: بر اثر بارندگی‌های اخیر در چند نقطه از استان خساراتی وارد شد که خوشبختانه اجرای طرح‌های آبخیزداری در نوکنده مانع بروز خسارات بیشتر سیل به منطقه شد.

عناوین برگزیده