تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۲
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۶۶۴۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صمت استان بوشهر اعلام کرد:

صادرات ۱۱۷ میلیون دلار کالاهای غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر

می متالز - رییس سازمان صمت استان بوشهر در نشست هم اندیشی روسای سازمان های صمت استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد در شیراز، بیان کرد: سال 1397 به میزان 117 میلیون دلار صادرات غیر نفتی از مبادی گمرک استان بوشهر ثبت شده است.
صادرات ۱۱۷ میلیون دلار کالاهای غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر

به گزارش می متالز، سید حسین حسینی در این نشست با اشاره به مزیت‌ها و فرصت‌های لازم در حوزه صادرات غیر نفتی این استان افزود: در زمینه تسهیل زیر ساخت ها و تجهیز خطوط کشتیرانی اختصاصی صادراتی تمهیدات و تسهیلات لازم ضروری است.

او اضافه کرد: در راستای رشد وجهش بیش از پیش صادرات در این استان واستانهای همجوار در سال گذشته 117 میلیون دلار کالای غیر نفتی از مبادی گمرک استان بوشهر صادر شده است.

رییس سازمان صمت استان بوشهر با اشاره به گستردگی کار در حوزه های مختلف عنوان داشت: تقویت وتسهیل زیر ساختهای تشکل ها در راستای انجام برخی از کارها موجب رشد وتوسعه فعالیت های اقتصادی استان می شود.

حسینی تصریح کرد: بازنگری در برخی دستورالعمل های ابلاغی وزارت متبوع درجهت نیل به تسهیل امور در جهت رفع مشکلات ومعضلات ضروری است.

در این نشست روسای استان های شرکت کننده به اجرایی کردن رویکردهای مطرح شده، مزایا و محدودیت ها تاکید کردند و مقرر گردید در فواصل کوتاه جلسات استمرار یافته و با تکمیل مباحث و قوام نقطه نظرات، مراتب به وزیر صنعت، معدن و تجارت منعکس شود.

گفتنی است این نشست با حضور روسای سازمان های صمت استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد درشیراز به ریاست حمید رضا ایزدی «رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس» و معاونین، سید حسین حسینی «رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر»، سالار حسین پور «رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویر احمد»، حسین عبداله زاده «کارشناس امور استانهای وزارت صمت» در راستای ارایه پیشنهادات اصلاحی درخصوص سیاست های وزارتخانه، سازماندهی، هماهنگی و پیگیری انجام مستمر و بهینه وظایف مرتبط با تمام معاونت ها وحوزه ها، قراردادن امکانات وتجهیزات منطقه ای در اختیار همدیگر، دریافت نظرات کارشناسی استانها با تشکیل کارگروها توسط معاونین، بررسی مشکلات ومعضلات و... در نهایت انعکاس مصوبات جلسه به وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

عناوین برگزیده