تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۸
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۶۶۶۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

"نقش بازار سرمایه در تولید" مهم ترین محور کیش اینوکس ۲۰۱۹

می متالز - یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت ‌های سرمایه‌گذاری کشور و ششمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ آبان ۹۸ با محوریت نقش بازار سرمایه در تولید، معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های استراتژیک، گسترش ارتباطات اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه، در جزیره کیش برگزار می شود.

به گزارش می متالز، غلامحسین مظفری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در این خصوص اظهار داشت: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی کشور ویژه است و فشارهای زیادی از ناحیه تحریم ‌های ظالمانه بر کشور وارد آمده است اما در این بین، فرصت های سرمایه گذاری بسیار زیادی در کشور وجود دارد که می تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.

وی در این خصوص ادامه داد: نمایشگاه امسال یک فرصت بسیار خوب است تا بتوانیم از این طریق فرصت های سرمایه گذاری را شناسایی کرده و تأمین مالی از منابع مختلف را به سرانجام برسانیم. حمایت بالاترین سطح اجرایی دولت از نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۱۹ نکته بسیار مهمی در این بین است که منجر شده امسال این نمایشگاه میزبان معاون اول رئیس جمهور، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، مشاور رئیس جمهور در روز افتتاحیه باشد همچنین وزارت امور خارجه نیز در نمایشگاه امسال همکاری های بسیار ارزشمندی را داشته است.

مظفری گفت: در نمایشگاه امسال در حدود ۳۰ نشست تخصصی، ۳۰۰ ملاقات تجاری با حضور بیش از ۲۰ کشور خارجی و ۷۰ نفر سخنران کلیدی به وقوع می پیوندد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه عنوان داشت: تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در کیش به اجرا می رسد که بیش از یک سوم بودجه عمرانی کشور است.

وی در پایان خاطرنشان ساخت:یکی از مهم ترین اتفاق هایی که همزمان با کیش اینوکس ۲۰۱۹ در پیش است انتشار اوراق صکوک ۳ هزار میلیبارد ریالی برای تکمیل ترمینال جدید  کیش خواهد بود. ضامن این اوراق بانک مسکن و عرضه کننده نیز کارگزاری بانک مسکن است.

در ادامه، آریا حمیدیان، مدیر اجرایی کیش اینوکس ۲۰۱۹ گفت: تا به حال ۲۷۰ شرکت حضور خود را در این رویداد بین المللی قطعی کرده اند که به این ترتیب، ظرفیت نمایشگاه امسال تکمیل شده است.

وی در خصوص محورهای کیش اینوکس ۲۰۱۹ بیان داشت: محورهای نمایشگاه امسال در دو حوزه داخلی و بین المللی است. در حوزه داخلی، مهم ترین محورها ، نقش بازار سرمایه در رونق تولید، معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های استراتژیک، اقتصاد دانش بنیان، نقش صنعت بیمه در توسعه اقتصادی خواهد بود و در حوزه بین المللی، گسترش ارتباطات با کشورهای همسایه و افزایش تجارت خارجی، مهم ترین محورها خواهد بود.

حمیدیان گفت: در حاشیه نمایشگاه امسال نیز از اپلیکیشن کیش اینوکس رونمایی خواهد شد که به منظور هدفمندکردن ملاقات های B۲B در بازه زمانی نمایشگاه خواهد بود.

کاظم محمدی، رئیس اداره تنظیم روابط اقتصادی خارجی استان های وزارت امور خارجه در این خصوص بیان داشت: سفیران خارجی را به صورت هدفمند به مناطق استان‌های کشور دعوت می‌کنیم تا معرفی ظرفیت‌های کشور به طرف‌های خارجی انجام شود.  از ۹ محور همایش کیش اینوکس ۳ محور شامل گسترش ارتباط با کشورهای همسایه، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران به کشورهای دیگر و همچنین معرفی فرصت‌های مناطق آزاد ویژه اقتصادی به کشورهای همسایه در نظر است. 

وی ادامه داد: تا امروز ۲۵ نفر از نمایندگی‌های کشورهای دیگر برای حضور در نمایشگاه کیش اعلام آمادگی کرده و سفیران کشورهای برزیل، لهستان، آفریقای جنوبی، افغانستان، قزاقستان، گرجستان، کره جنوبی و سنگال در نمایشگاه کیش شرکت خواهند کرد

عناوین برگزیده