تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۳۶
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۶۶۸۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار سلطانیه تاکید کرد

برخورد قاطعانه با متخلفان برداشت غیرمجاز از معادن و رودخانه‌ها

می متالز - فرماندار سلطانیه گفت: دستگاه‌های متولی با خاطیانی که بیش از حد مجاز اقدام به برداشت مصالح از مسیر رودخانه‌ها و سیلاب‌ها می‌کنند، برخورد می‌کنند.
برخورد قاطعانه با متخلفان برداشت غیرمجاز از معادن و رودخانه‌ها

به گزارش می متالز، حسین رحمانی‌ هزاررود با تاکید بر این‌ که اصل مدیریت بحران مبتنی بر پیشگیری بوده و اقدامات ایجابی و پیشگیرانه قطعا هزینه‌های کمتری دارد، اظهار کرد: با توجه به قرارگیری در ایام بارشی سال و احتمال بروز هرگونه مسائل ناشی از جریان‌های سیلی، مدیران ادارات به‌ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان بایستی با نصب بنرهای اطلاع‌رسانی در نقاط مختلف شهر سلطانیه، مسافران و گردشگران را از آسیب‌های احتمالی ناشی از بارش‌ها اعم از اتراق در مسیر سیل‌ها آگاه کنند.

وی با بیان این‌که از جمله مهم‌ترین عوامل بروز آسیب‌های ناشی از رخداد حوادث طبیعی را، عامل انسانی دانست و افزود: برخورد ناصحیح انسان‌ها با طبیعت موجبات افزایش به بار نشستن خسارات به هنگام بروز حوادث طبیعی می‌شود.

رحمانی‌ هزاررود تاکید کرد: بایستی شناسایی نقاط آسیب‌پذیر در سطح شهرستان، توسط مسوولان مربوطه هر حوزه‌ای صورت یافته و انجام برنامه‌ریزی‌ها مطابق با اطلاعات در دسترس در حوزه‌های مختلف به منصه‌ظهور برسد.

وی به نظارت‌های مستمر بر جایگاه‌های سوخت شهرستان تاکید کرد و گفت: با توجه به حساس بودن سلطانیه به لحاظ صبغه گردشگری، امر نظارت بر حوزه یاد شده، بایستی با حساسیت بیشتری نسبت به سایر نقاط دنبال شود.

فرماندار سلطانیه، تعامل و همکاری همه جانبه بین دستگاه‌ها، در حین مواقع بحرانی را لازمه مدیریت بحران درست و اصولی عنوان کرد و گفت: مدیران بایستی نسبت به استفاده بهینه از همه ظرفیت‌ها و داشته‌ها، در مواقع پیش، حین و پس از بحران توجه ویژه‌ای داشته و از دریغ کردن امکانات تحت اختیار اداره مربوطه جدا خودداری کنند.

وی با اشاره به زلزله اخیر یادآور شد: مدیران بایستی به‌طور ۲۴ ساعته پاسخگوی تلفن همراه خود بوده و در همه مقاطع روز و شب آمادگی لازم برای حضور به‌موقع در محل بحران و ارائه خدمات داشته باشند.

این مسوول یکی از ظرفیت‌های ممکن جهت بهره‌گیری به هنگام مواقع بحرانی را تجهیزات موجود در دهیاری‌ها دانست و تاکید کرد: دهیاری‌ها بایستی با هماهنگی بخشداری‌های تابعه با تجهیز و به روز نگه داشتن ادوات خودرویی سبک و سنگین تحت اختیار، نتیجه خوبی در حوزه مدیریت بحران برجای بگذارند.

وی به بازگشایی مسیل‌ها و زدودن موانع راه عبوری سیلاب‌ها نیز تاکید کرد و گفت: بازگشایی مسیل‌ها و ایجاد مسیر صحیح عبوری سیلاب‌ها جهت جلوگیری از انحراف مسیر آب ناشی از نزولات جوی، بایستی قبل از وقوع بحران انجام پذیرفته و همه دستگاه‌های ذی‌ربط همکاری و تعامل کافی داشته باشند.

فرماندار سلطانیه خاطرنشان کرد: سوءمدیریت و نبود تدابیر پیشگیرانه موجب می‌شود تا نعمات خدادادی به بلایا تبدیل شود؛ چراکه اگر پیش از وقوع بحران، بازگشایی مسیل‌ها و اقدامات این چنینی انجام نگیرد، باید شاهد بحران‌های مالی و جانی باشیم.

عناوین برگزیده