تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۶
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۶۷۰۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دیدار مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و مدیرکل صداوسیمای گیلان مطرح شد:

تولیدات استانی محور فرهنگ سازی/ شفافیت و صحت اطلاعات رسالت سازمان بورس

می متالز - مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار و محمد باقر باقرزاده، مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با هدف تعامل بیشتر نهاد ناظر بازار سرمایه کشور و اصحاب رسانه دیدار و گفتگو کردند.
تولیدات استانی محور فرهنگ سازی/ شفافیت و صحت اطلاعات رسالت سازمان بورس

به گزارش می متالز، یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار در ابتدای این دیدار به ضرورت تعامل هر چه بیشتر نهاد ناظر بازار سرمایه و رسانه های جمعی اشاره کرد و گفت: بازار سرمایه یکی از اثر بخش ترین ارکان اقتصادی کشور است و طی دو سال گذشته رشد کم نظیری را تجربه کرده است. علاوه بر آن باید به نقش این نهاد مهم اقتصادی در کنترل نقدینگی و هدایت منابع به بخش مولد اقتصاد توجه کرد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: با وجود شرایط مطلوب، ما همچنان به فرهنگ سازی و بسط مفاهیم بورسی نیاز داریم و قطعا رسانه های جمعی مهمترین ابزار تحقق این هدف هستند. البته سطح تعامل سازمان بورس و اوراق بهادار با رسانه های جمعی در مطلوب ترین وضعیت قرار دارد.
 
یاسر فلاح ضمن اشاره به اقدامات فرهنگی - رسانه ای با محور افزایش دانش سرمایه گذاری، گفت: سلسله جشنواره های سالانه بورس و رسانه نیز با هدف افزایش تعامل سازمان با اصحاب رسانه، تقویت توان تخصصی مطبوعات، افزایش سطح سواد عمومی و فرهنگ سازی برگزار می شود و اکنون در حال برنامه ریزی چهارمین دوره این رویداد مهم بازار سرمایه هستیم.

مدیرروابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس با تاکید بر اینکه همچنان به تعامل بیشتر با رسانه ها نیاز داریم افزود: اصلی ترین عامل تصمیم گیری در بازار سرمایه دسترسی به اطلاعات و اخبار است. سرمایه گذاران به اطلاعات شفاف نیاز دارند.

یاسر فلاح تقویت رسانه ها، افزایش استانداردها، افزایش سرعت اطلاع رسانی و بالابردن کیفیت و صحت اخبار بازار سرمایه را رسالت نهاد ناظر دانست و افزود: امروز رسانه ها نقش پررنگی در توسعه بازار سرمایه ایفا می کنند و برگزاری رویدادهایی مانند جشنواره بورس و رسانه، عامل بهبود عملکرد تخصصی رسانه ها و ابزاری برای فرهنگ سازی جمعی است. خروج سرمایه ها از پارکینگ اقتصادی و حرکت به سمت بخش مولد اقتصاد محصول تلاش رسانه ها است. رسانه ها همواره انتقادات را مطرح و مسایل را به مسئولین و مردم گوشزد می کنند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه برنامه های جدیدی برای چهارمین جشنواره بورس و رسانه تدوین شده است، افزود: باید در مسیر افزایش آگاهی مالی جامعه از ظرفیت رسانه های استانی بهره برداری کنیم.

محمد باقر باقرزاده، مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این دیدار عنوان کرد: برگزاری جشنواره بورس و رسانه حاکی از نگاه رسانه محور سازمان بورس و اقدامی قابل تقدیر است. این اقدام می تواند ابزار ارتباط گسترده رسانه و بازار سرمایه باشد و امیدوارم همواره به مسیر خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه رسانه می تواند در همه حوزه ها از جمله اقتصاد و همچنین بازار سرمایه سطح تحلیل مخاطبین را ارتقا دهد، افزود: رسانه های استانی یکی از بهترین ابزارها برای فرهنگ سازی و ترویج نگاه صحیح اقتصادی هستند و صدا و سیمای مرکز گیلان از رویکرد های فرهنگی حمایت میکند.
باقرزاده با اشاره به اثر بخشی تولیدات استانی افزود: برنامه های استانی به ویژه برنامه های فرهنگی با گویش های محلی در افزایش آگاهی و دانش آحاد جامعه نقش قابل توجهی ایفا می کنند.
در پایان این دیدار دو طرف به بهبود سطح همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و صدا و سیمای مرکز گیلان در مسیر افزایش آگاهی عمومی جامعه از مسایل اقتصادی و بورسی کشور تاکید کردند.

عناوین برگزیده
دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت