تاریخ: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۳
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۶۷۸۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سود ۶ماهه «سفانو» به ۱۳۱۳ریال رسید

می متالز - شرکت سیمان فارس نو در صورت های مالی ۶ماهه سود هر سهم را یک هزار و ۳۱۳ریال اعلام کرده است.
سود ۶ماهه «سفانو» به ۱۳۱۳ریال رسید

به گزارش می متالز، شرکت سیمان فارس نو صورت های مالی ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ را منتشر کرد. در این گزارش به سود یک هزار و ۳۱۳ریالی برای هر سهم اشاره دارد که در مقایسه با گزارش عملکرد ۳ماهه که عدد ۴۲۲ریال بوده بیش از ۲۰۰درصد افزایش یافته است.

این شرکت سود عملیاتی دوره مورد گزارش را ۳۶۳میلیارد ریال، سود خالص را ۴۵۹میلیارد ریال و سود انباشته را یک هزار و ۴۰میلیارد ریال منتشر کرده است.

"سفانو" در این گزارش اهداف خود را در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که با توجه به اعمال سهمیه بندی و محدودیت در مقدار فروش از طرف انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، برنامه فروش این شرکت براساس سهمیه اعلام شده برنامه ریزی شده و ماهانه ۶۰هزار تن فروش سیمان داخلی در نظر گرفته شده است. این شرکت محدودیتی از بابت تولید محصولات نداشته ولی به دلیل ظرفیت محدود سیلوهای سیمان و محدودیت در فروش، مقدار تولید براساس میزان فروش تعیین شده است.

این شرکت با توجه به قیمت مصوب در انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان و هماهنگی با کارگروه استان و مدیریت هلدینگ فارس و خوزستان، نرخ فروش در ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۸ مطابق با آخرین نرخ اجرا شده در ۶ ماهه اول برآورد شده است. علاوه بر این با توجه به اتمام قرارداد استخراج معدن در آذرماه ۹۸ و انعقاد قرارداد جدید، نرخ خرید و استخراج مواد در ۳ماهه پایانی سال ۹۸ با ۵۰درصد افزایش برآورد شده است.

«سفانو» در برآوردی که هزینه های اداری، عمومی، توزیع و فروش داشته آن را براساس عملکرد ۶ ماهه اول برآورد کرده و مورد خاصی در آن پیش بینی نشده است. عمده هزینه های توزیع و فروش مربوط به فروش صادراتی است که به صورت FOB صورت می گیرد و شامل هزینه حمل و بارگیری تا اسکله است. درخصوص سایر درآمدها و هزینه های غیر عملیاتی نیز مورد خاصی پیش بینی نشده است.

عناوین برگزیده