تاریخ: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۰۴
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۶۸۰۲۹

همکاری اورژانس اجتماعی و پزشکی برای حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی

می متالز - رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشوراز همکاری با اورژانس پزشکی(۱۱۵) در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با انعقاد تفاهمنامه‌ای این دو مرکز ماموریت‌های مشترک با هم خواهند داشت تا آسیب های اجتماعی سریعتر شناسایی شده و مورد رسیدگی قرار گیرند.
همکاری اورژانس اجتماعی و پزشکی برای حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی

به گزارش می متالز، رضا جعفری گفت: اگر ماموران اورژانس پزشکی سر صحنه ای حاضر و متوجه کودک آزاری، همسر آزاری یا موارد مشابه شوند با خط اورژانس اجتماعی ارتباط می گیرند تا پوشش کامل تری در خدمات ایجاد شود .همچنین برخی از ماموریت ها با حضور امدادگران هر دو اورژانس انجام می شود.

به گفته رئیس اورژانس اجتماعی کشور برای ارائه خدمات بهتر در حوزه آسیب های اجتماعی، نیاز به هم افزایی و نگاه بین بخشی وجود دارد و لازم است همه دستگاه ها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند .

جعفری افزود: اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳یکی از خدمات پیشرو سازمان بهزیستی برای حمایت های روانی و اجتماعی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است و از کودکان و زنان در معرض خشونت یا آزار دیده حمایت می کند.

به گفته او، رسیدگی به موارد کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و سالمند آزاری و اقدام کنندگان خودکشی از جمله مسوولیت های اورژانس اجتماعی کشور است.

عناوین برگزیده