تاریخ: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۹
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۶۸۱۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

استخراج بیش از ۲۲ میلیون تن ماده معدنی از معادن مازندران

می متالز - حدود ۲۲ و نیم میلیون تن انواع ماده معدنی سالانه از ۱۷ معدن فعال مازندران استخراج می‌شود.
استخراج بیش از ۲۲ میلیون تن ماده معدنی از معادن مازندران

به گزارش می متالز، معاون معدنی صنعت، معدن و تجارت مازندران به استخراج 17 نوع ماده معدنی در استان اشاره کرد و گفت: ذخایر قطعی معادن مازندران براساس عملیات اکتشافی حدود یک میلیارد تن است.
شریفی با بیان اینکه ظرفیت استخراجی کل معادن استان حدود 22 و نیم میلیون تن است، افزود: از این میزان سهم معادن زغال سنگ 750 هزار تن، فلورین 250 هزار تن. شن و ماسه 20 میلیون تن است.
او گفت: بیشترین معادن در شهرستان‌های آمل، نور، سوادکوه، ساری، چالوس، بهشهر، نکا، گلوگاه، رامسر، تنکابن، بابل و نوشهر قرار دارد.
شریفی گفت: مازندران در زمینه‌های ذخیره ماده معدنی فلورین، سنگ‌های تزیینی، زغال سنگ و شن و ماسه به ترتیب رتبه‌های اول، دوم، سوم و چهارم را در کشور داراست.
معاون معدنی صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اشتغال 3 هزار و 868 نفر در بخش معادن استان، افزود: با ارتقاء ظرفیت سرمایه گذاری در بخش معدن اشتغال حدود 10 هزار نفر افزایش می‌یابد.
شریفی به صدور پروانه بهره برداری برای 256 واحد معدنی استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 148 واحد فعال است.
او افزود: کمبود نقدینگی و نبود امکانات و ماشین آلات، فرسودگی ماشین آلات معدنی و تاسیسات، بالا بودن هزینه تعمیر و نگهداری و گرانی تجهیزات ایمنی در معادن زیر زمینی عمده مشکلات بهره برداران معادن در مازندران است.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده