تاریخ: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۹
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۶۸۱۰۸
سرویس خبر : انرژی
گودرزی در نطق میان دستور:

مصرف کننده اصلی بنزین اقشار کم در آمد هستند

می متالز - نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصرف کننده اصلی بنزین اقشار کم در آمد هستند، گفت: تصمیم سران قوا در افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی منجر به کاهش سفره مردم شده است.
مصرف کننده اصلی بنزین اقشار کم در آمد هستند

به گزارش می متالز، مسعود گودرزی در نشست علنی عصر امروز (یکشنبه ۳ آذر) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته بسیج، عنوان کرد: تصمیم سران قوا در افزایش قیمت بنزین در شرایط فعلی منجر به کاهش سفره مردم شده است و اگر سری به خیابان‌ها بزنیم در می‌یابیم که مصرف کننده اصلی بنزین همین اقشار کم در آمد هستند.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی افزود: مسافران و رانندگان وسایل نقلیه سبک، 70 درصد جمعیت مسافری و بیش از 80 درصد ناوگان حمل و نقل را تشکیل می‎‌دهند؛ افزایش بنزین، باعث گرانی کالا می‌شود که این مسئله صدمه به اقشاری می‎زند که از درآمد پایینی برخوردارند؛ امروز شاهدیم که دانش آموزان با هزینه سرسام آور ایاب و ذهاب مواجه هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع بیکاری، آن را معضلی مغفول که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برشمرد و گفت: امروز مادر تمامی مشکلات و آسیب های اجتماعی، بیکاری به ویژه بیکاری جوانان است؛ آمار دهید بر اساس سالنامه آماری تأمین اجتماعی چه تعداد شغل ایجاد شده است.

وی خطاب به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: چرا تکالیف خود در حوزه اشتغال را انجام نمی‌‎دهید؛ مگر نمایندگان قدرت ایجاد شغل دارند. امروز اکثر مسوولان قدرت سیاسی دارند و فرزندان و منصوبان آن‌ها از رانت‌های اقتصادی استفاده می‌کنند.

گودرزی گفت: بیکاری که برای این قشر نیست؛ برای فرزندان فرهنگیان، کارگران و کارکنان و اقشار عادی است. حدود 70 تا 80 درصد درخواست‎ها به نمایندگان مربوط به اشتغال است.

این نماینده مردم در مجلس، موضوع بعدی مورد اشاره خود را فساد خواند و افزود: باید همه مسوولان پاکدست و مبری از هر فسادی باشند؛ اخیرا شاهد هستیم که مسوولان کشوری پرده‌ از برخی مفاسد برداشتند. رئیس جمهور قبل در مناظرات تلویزیونی و اخیرا هم آقای روحانی در جمع مردم، پرده از مفاسد میلیون دلاری برمی‌‎دارد؛ این خود اظهاری مسوولین، باعث بی اعتمادی مردم شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس قوه قضاییه گفت: اگر کمر همت در جهت مبارزه جدی و عمیق با فساد بسته‌‎اید به شما خدا قوت می‌گوییم اما منشأ اصلی فساد دانه درشت‌ها هستند که از چنگال عدالت گریخته‌اند.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش به موضوع رتبه بندی فرهنگیان اشاره و بر اجرای آن نهایتا تا آذرماه تأکید کرد و گفت: کارانه معلمان ابتدایی نیز قطع شده که باید هرچه زودتر برقرار شود و معیشت و بیمه بازنشسگان فرهنگی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

گودرزی خطاب به وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از عملکرد زیر مجموعه‌‎های این وزارتخانه، افزود: برخی پروژه‌های آماده به دلیل عدم تخصیص قیر به سرانجام نرسیده است.

این نماینده مردم در مجلس خطاب به وزیر نفت نیز گفت: پتروشیمی‌ها را تبدیل به "پترو شر" کرده‌اید؛ متأسفانه قول و قرارهای بسیاری داده شد ولی به سرانجام نرسید.

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران