تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۴۹
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۶۸۱۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دبیرکل کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری ایران مطرح کرد:

اشباع جابه‌جایی ظرفیت نقدینگی

می متالز - دبیرکل کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری ایران گفت: نقدینگی سرگردان موجود در بازار سرمایه نشان از اطلاع‌رسانی ضعیف حاکمیت داشته و هر روز مردم به دنبال سیگنال‌های حفظ و جابه‌جایی نقدینگی خود می‌گردند.
اشباع جابه‌جایی ظرفیت نقدینگی

به گزارش می متالز، سعید اسلامی بیدگلی، دبیر کل کانون نهاد‌های سرمایه گذاری ایران در خصوص عدم اجرای راهکار مناسب جهت حفظ نقدینگی بازار گفت: اقتصاد، درگیر تلاطم‌های بسیار جدی بوده و حجم نقدینگی نیز در کشور بسیار بالاست. 

وی ادامه داد: مردم به دلیل این نوسانات بالا و هر روزه اقتصاد، دائما به فکر حفظ ارزش پول خود بوده و به سمت هر فرصت سرمایه‌گذاری با هدف حفظ ارزش پول، هجوم می‌آورند و تمامی این عوامل باعث ایجاد رفتار‌های هیجانی بالا در کشور خواهد شد.

اسلامی بیدگلی به اتفاقات زیاد با سطح ریسک‌بالا در کشور اشاره داشت و گفت: این اتفاقات در اختیار سیاست‌گذار نیست و حاصل از تصمیمات ناگهانی سیاست‌گذاران است.

وی افزود: گفت‌و‌گوی حاکمیت با مردم به لحاظ اطلاع‌رسانی به نسبت ضعیف بوده و این مردم هستند که دائما سیگنال‌های حفظ و جابه‌جایی نقدینگی خود را جستجو می‌کنند. 

دبیر کل کانون نهاد‌های سرمایه گذاری ایران به نکته‌ای کلیدی در بازار اشاره کرد و افزود: بازار‌ها ظرفیت زیاد جابه‌جایی نقدینگی را نداشته و این تنها مانع برای جابجایی‌های بزرگ نقدینگی در کشور است. 

این اقتصاددان در پایان اظهار داشت: امید می‌رود که ثبات در تصمیم‌گیری‌ها اجرایی شده و برنامه‌ریزی‌ها نیز از پیش اعلام شود؛ نکته قابل توجه این روزهای بازار، طرح گرانی بنزین بوده که قطعا این شیوه اجرا و افزایش قیمت حامل‌های انرژی آسیب‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی زیادی را برای کشور ایجاد خواهد کرد.

عناوین برگزیده