به گزارش می متالز، حسن قلیپور ضمن تاکید بر اینکه تمام خودروهای بنزینی قابلیت دوگانهسوز شدن دارند، افزود: اولویت نخست در دوگانهسوزشدن خودروها، پرمصرفهایی است که وانتها را شامل میشود؛ بعد از آن نیز ناوگان حمل و نقل عمومی مانند ون و انواع تاکسیها در دستور کار گازسوزسازی قرار دارند. وی یادآور شد: گازسوزسازی حمل و نقل عمومی و ناوگان باری باید با سرعت انجام شود که البته شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی نقشی در گازسوزسازی خودروها ندارد. قلیپور تبدیل خودروها با موتور پایه بنزینی به دوگانهسوز را وظیفه خودروسازان و وزارت صنعت دانست و گفت: تامین کیتهایی که مصرف میشود بر عهده خودروساز است. مدیر طرح سی ان جی شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی تاکید کرد: سالهای گذشته همواره از سی ان جی بهعنوان بمب متحرک نام برده شده، اما آیا تاکسی در حال حرکت یا جایگاهی تاکنون منفجر شده است؟وی افزود: تمام انفجارهای رخ داده به جز مخازنی که خودروسازان روی وانتهای نیسان گذاشتند، بقیه به دلیل دستکاری بوده است.