تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۲۹
بازدید: ۳۰۴
کد خبر: ۶۸۴۲۸

کاربرد بلاک چین در دکل نفت/ عمانی ها دست به کار شدند

می متالز - درحالی که کاربرد و اثرگذاری بالای بلاک چین در حوزه فناوری انکارناپذیر است که عمان قصد دارد از این تکنولوژی در دکل های نفتی بهره بگیرد.
کاربرد بلاک چین در دکل نفت/ عمانی ها دست به کار شدند

به گزارش می متالز، شرکت نفت عمان قصد دارد که در همکاری مشترک با بانک HSBC اولین پلت‌فرم تراکنش مالی مبتنی بر بلاکچین را در حوزه انرژی و مشتقات نفتی در خاورمیانه راه‌اندازی کند. این پلت‌فرم قرار است که از تکنولوژی کوردا (Corda) بهره ببرد.

براساس گزارش کرودفانداینسایدر، مدیر اجرایی شرکت نفت عمان اجرای این پروژه را نشان از کارکردهای وسیع تکنولوژی بلاکچین دانست و گفت: استفاده از بلاکچین نقطه عطف مهمی در مسیر دیجیتالی شدن شرکت ماست، مسیری که با هوش مصنوعی آغاز شد و آن را با بهره گیری از تکنولوژی‌های مختل کننده (Disruptive technology) ادامه خواهیم داد.

به‌کارگیری فناوری دفاتر ثبتی به هر دو طرف کمک خواهد کرد تا معامله تجاری خود را در کمتر از 24 ساعت نهایی کنند درحالی که همین روند در حالت سنتی بین 5 تا 10 روز به طول می‌انجامید. نهادهای اصلی مالی معتقدند که در آینده نه چندان دور، کاربردهای عدیده تکنولوژی بلاکچین، آن را به محور اصلی فرآیندهای مالی تبدیل خواهد کرد.

عناوین برگزیده