تاریخ: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۱۲
بازدید: ۳۷۴
کد خبر: ۶۸۴۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس:

انتخاب غلط سرمایه‌گذاران جدید

می متالز - "فرهنگ سرمایه‌گذاری" و افزایش "سواد مالی" در بازار احساس می‌شود زیرا سرمایه‌گذاران جدید بخاطر نگاه سودسازی کوتاه‌ مدت، لحظه ورود و خروج مناسبی را انتخاب نمی‌کنند.
انتخاب غلط سرمایه‌گذاران جدید

به گزارش می متالز، حسن امیری معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس، درخصوص کاهش حجم نقدینگی در معاملات بازار اظهار کرد: "بورس" توانست با واسطه بازدهی مناسبی که از ابتدای سال رقم بزند به نسبت دیگر بازار‌های موازی و همچنین جذابیت ذاتی خود بورس، اقبال مناسبی را برای سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه‌گذاران جدید، پدید آورد.

وی ادامه داد: در راستای حفظ نقدینگی موجود در بازارسرمایه، نیاز به "فرهنگ سرمایه‌گذاری" و افزایش "سواد مالی" احساس می‌شود، زیرا این دو فاکتور به‌ معنای سرمایه‌گذاری بلندمدت است.

امیری با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران جدید نباید با تمام دارایی خود وارد گود بازار شوند، افزود: سرمایه‌گذاران باید توجه داشته باشند که باید با نقدینگی مازاد خود وارد این بازار شوند و نباید برای سرمایه‌گذاری دارایی همچون "خانه" خود را با تفکر سودسازی کوتاه‌مدت از بورس بفروشند تا به رشد سرمایه دست یابند؛ اغلب تازه‌وارد‌های بازار و سرمایه‌گذارانی که به تازگی قصد ورود به بازارسرمایه را دارند، لحظه ورود و خروج مناسبی را انتخاب نمی‌کنند اما؛ اگر نگاه به سرمایه‌گذاری در بورس، "بلند مدت" شود حتی در اوج و نزول بازار نیز می‌توان سهم مناسبی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرد.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس با اشاره به راهکاری برای سرمایه‌گذاران تازه‌وارد، تاکید کرد: این سرمایه‌گذاران برای ماندگاری در بازار و حتی ورود سرمایه‌های کوچک به بازار باید به سمت کانال صندوق‌های سرمایه‌گذاری گام بردارند.

عناوین برگزیده