تاریخ: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۷
بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۶۸۴۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رشد ۱۱۶۶ واحدی شاخص کل

تداوم صعود تدپیکس

می متالز - شاخص بورس تهران امروز با افزایش ۱۱۶۶ واحدی عدد ۳۰۹ هزار ۶۴۳ واحد را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز به رقم ۹۲ هزار و ۳۷۳ واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۲۲۲ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۶۴۱ هزار واحد را نمایش داد. امروز آیفکس نیز از ۴۰۴۴ واحد عبور کرد.
تداوم صعود تدپیکس

به گزارش می متالز، امروز با دست به دست شدن ۳ میلیارد و ۴۹۰ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۴۳۴ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۱۶۸۴میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای "وبملت، "دعبید و "فملی" به ترتیب با ۲۰۹، ۸۹ و ۸۵ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای "پارس"، "شخارک" و "شتران" به ترتیب با ۱۸۴، ۶۱ و ۶۰ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز "کالا"، "وتجارت" و "وبملت"  پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، بانک برترین گروه صنعت بود و فلزات اساسی و مواد دارویی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

به گفته برخی کارشناسان بازار سرمایه، سیگنال های جهانی، افزایش نرخ ارز و رکود بازارهای موازی از مهمترین دلایل رشد امروز بازار سرمایه هستند و به نظر می رسد در روزهای آتی نیز روند حرکت مثبت شاخص ادامه خواهد داشت.

عناوین برگزیده