تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۴۳
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۶۸۵۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

احداث واحد یکپارچه فرآوری و تصفیه فلز روی در آفریقای جنوبی توسط ودانتا

می متالز - شرکت بین‌المللی ودانتا ریسورسز که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان روی تصفیه شده در دنیا است، با توجه به افزایش جهانی قیمت روی در سال 2016 و نیمه ابتدایی سال 2017، میزان تولید خود را افزایش داد. برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت جهت افزایش تولید روی تصفیه شده همچنان ادامه دارد.
احداث واحد یکپارچه فرآوری و تصفیه فلز روی در آفریقای جنوبی توسط ودانتا

به گزارش می متالز، شرکت معدنی ودانتا اعلام کرد که در 6 ماه ابتدایی سال 2017، میزان تولید معدنی فلز روی این شرکت در هندوستان 42 درصد افزایش داشته است که این افزایش ناشی از افزایش تولید سنگ معدن در تمام معادن روی تحت بهره‌برداری این شرکت در هندوستان بوده است.

آگواچ رامپور، اپراتور معادن درحال بهبره‌برداری این شرکت میزان تولید معدنی روی آن را در 6 ماه ابتدایی 2017، معادل 4 میلیون و 520 هزار تن دانست. میزان تولید روی از معدن روی راجستان (Rajasthan) به‌عنوان یکی از بزرگترین معادن تحت بهره‌برداری این شرکت طی این دوره با 54 درصد افزایش به 3 میلیون و 860 هزار تن رسیده است.

این شرکت بین‌المللی به بهره‌برداری از معادن روی هندوستان، ایرلند، آفریقای جنوبی و نامیبیا می‌پردازد. چشم‌انداز این گروه ایجاد یک مجتمع روی یکپارچه برای تولید این فلز در آفریقای جنوبی است که کار فرآوری سنگ معدنی و تولید روی تصفیه شده از معدن گامزبرگ (Gamsberg) و معدن اسکورپین (Skorpion) را انجام دهد.

یکی از مهمترین پروژه‌های حال حاضر این شرکت، پروژه بلک ماونتین ماینینگ (Black Mountain Mining)، یا به اختصار BMM است. این پروژه توسعه‌ای دارای 3 بخش است: 2 بخش از آن مربوط به استخراج به‌صورت معدن‌کاری شفت دیپز (Deeps)، شامل تولید مس، سرب و روی و نقره، و سوارتبرگ (Swartberg)، شامل تولید اولیه مس و سرب و نقره، و یک بخش مربوط به واحد فرآوری می‌شود. این پروژه در مجموع به تولید 1.7 میلیون تن سنگ معدن و 90 هزار تن فلز روی در سال می‌پردازد.

توسعه معدن گامزبرگ نیز که زیرمجموعه پروژه BMM است، بیش از 40 سال پیش کشف شد اما برای سال‌ها اقدامی برای بهره‌برداری از آن صورت نگرفت. شرکت ودانتا در سال2011 زیرساخت‌های مورد نیاز برای بهره‌برداری از این معدن را ایجاد کرد. اولین انفجار برای شروع به‌کار بهره‌برداری از این معدن در ژوئیه 2015 آغاز شد. این معدن به لحاظ ذخایر روی بسیار غنی بوده و میزان ذخیره آن 214 میلیون تن با عیار 6 تا 6.5 درصد و طول عمر 30 سال تخمین زده شده است. بهره‌برداری از این معدن در 2 فاز صورت خواهد گرفت. فاز اول بهره‌برداری از این معدن برای دوره 13 سال پیش‌بینی شده که طی آن 4 میلیون پوند سنگ معدنی روی و 250 هزار تن روی محتوی کنسانتره از آن تولید خواهد شد. انتظار می‌رود که در نیمه سال 2018 این معدن به بهره‌برداری برسد و طی 9 تا 12 ماه به تولید کامل برسد. فاز 2 نیز پس از اتمام کار فاز اول، آغاز خواهد شد.

میزان تولید فلز روی این شرکت از سال 2009 در نمودار 1 آورده شده است، در تمامی این سال‌ها میزان تولید فلز روی این شرکت رو به رشد بوده است. سهم این شرکت در تولید فلز روی دنیا در سال گذشته حدود 7.7 درصد بوده است. این شرکت اعلام کرده است که میانگین رشد تولید آن از سال 2010 تا 2019 برابر 5.4 درصد خواهد بود و از سال 2020 تا 2025 رشد 3.2 درصدی را دنبال خواهد کرد.

 

عناوین برگزیده