به گزارش می متالز، چین طی سالهای گذشته، در راستای کاهش سطح آلایندگی خودروها، همواره از طرفداران دوآتشه تولید خودروهای دوستدار محیطزیست بوده است و از اینرو شروطی را هم برای فروش محصولات برندهای مختلف در بازار خود تعیین کرده است. این درحالی است که کاهش یارانههای دولت برای خرید این دسته از خودروها طی سال جاری کاهش یافته است و همین امر نیز موجب گرانتر شدن آنها برای مشتریان شده است. تنها طی ماه اکتبر، فروش خودروهای نوین با افت ۶/ ۴۵ درصدی مواجه شد. پیش از این وضعیت، چین بهعنوان بزرگترین بازار خودرویی در جهان، یک قطب مناسب برای فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی محسوب میشود فروش این محصولات تنها در سال ۲۰۱۸، رشد ۶۲ درصدی را تجربه کرده بود.