تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۲
بازدید: ۳۰۴
کد خبر: ۶۸۹۳۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل شرکت ملی مس ایران:

ظرفیت ذوب مس، دو برابر می‌شود

می متالز - مدیرعامل شرکت ملی مس ایران گفت: یکی از اقدامات اساسی و مهمی که در سال جاری در حوزه صنعت مس کشور انجام داده‌ایم، توسعه بسیاری از معادن مس کشور است، به گونه‌ای که معدن سنگان و گل گهر در حال حاضر در شرایط مطلوب‌تری نسبت یه سال گذشته‌، قرار گرفته‌اند و میزان تولیدات معادن مس کشور افزایش یافته است
ظرفیت ذوب مس، دو برابر می‌شود

به گزارش می متالز، اردشیر سعد محمدی امروز در نشست تخصصی معدن و صنایع معدنی کشور که در پانزدهمین نمایشگاه معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت تولید مس تا پایان سال، به 400 هزار تن افزایش پیدا خواهد کرد که به این ترتیب، ظرفیت تولید دو برابر خواهد شد و ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه‌ای، بیشترین اقدامات را در حوزه اکتشافات صنعت و معدن را انجام می‌دهد.

وی افزود: علاوه بر فعالیت چشمگیر ایمیدرو در حوزه توسعه اکتشافات و معادن کشور، سازمان‌های خصوصی نیز وارد شده‌اند و فعالیت گسترده‌ای را هم در حوزه اکتشاف و هم در حوزه تولید انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در ادامه خاطرنشان کرد: پروژه‌های جدیدی را در زمینه تولید کنسانتره طراحی کرده‌ایم که در همین راستا، در سال 99، ظرفیت تولید کنسانتره دره‌آلو با ظرفیت 150 هزار تنی افتتاح و آماده به کار خواهد شد؛ همچنین، در معدن سنگون نیز اقداماتی در جهت اکتشافات جدید انجام داده‌ایم. در معدن میدوک نیز کارخانه 150 هزار تنی برای تولید کنسانتره طراحی کرده‌ایم. به این ترتیب، در زمینه تولید کنسانتره و اکتشافات، شرکت ملی مس مسیر مطلوبی را در پیش گرفته و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته حرکت می‌کند.

سعد محمدی در مورد درآمد شرکت‌های تولیدکننده کنسانتره، توضیح داد: هرکدام از معادن تولیدی کنسانتره در کشور که ظرفیت 150 هزار تنی دارند، در آمدی حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان در سال فراهم می‌کنند.

وی در پایان گفت: سرعت در تصمیم‌گیری و ایمنی‌سازی معادن از اقدامات اساسی است که در نمایشگاه آیمارک استرالیا به آن توجه فراوانی شده بود؛ به گونه‌ای که سرعت در تصمیم‌گیری و اجرایی کردن آن حرف اول را در دنیا می‌زند.

عناوین برگزیده