تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۱۳
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۶۹۰۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس؛

"سهام عدالت" کورسوی امید

می متالز - در بهبوهه‌ای که شوک‌های اقتصادی مانند افزایش نرخ حامل‌های انرژی و فضای تورمی سال ۹۷، معیشت مردم را هدف گرفت و کاهش ارزش پول گریبانگیر اقتصاد شد، می‌توان با آزادسازی سهام‌عدالت بخشی از درآمدزایی و سودسازی را چرخه معیشتی مردم بازگرداند.
"سهام عدالت" کورسوی امید

به گزارش می متالز، محمدرضا پورابراهیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درخصوص آزادسازی سهام‌ عدالت و توانایی سهم‌های آن در بهبود معیشت مردم، گفت: در آخرین لایحه‌ای که از سوی دولت به مجلس تقدیم شد، گزارش آن توسط کمیسیون ویژه آماده شده و به‌زودی در صحن علنی خانه ملت قرائت خواهد شد و تمام چارچوب‌ها و ابعاد آن آمادگی بررسی بوده تا پس از جمع‌بندی در صحن، روند اجرایی آن آغاز شود.

وی ادامه داد: برای اجرای سهام‌عدالت، دولت نیازمند قانون در بُعد صندوق سرمایه‌گذاری بوده که این مورد نیز تصویب و آماده ورود به صحن است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین درخصوص نیاز جامعه به تامین‌مالی و حمایت‌های ویژه با توجه به گرانی‌های تحمیلی نیز این چنین گفت: برای تغییر فضای اقتصادی و خروج خانوار‌ها از فشار‌های تحمیل شده اقتصادی، مجلس به صورت ویژه سهام‌عدالت را در اولویت خود قرار خواهد داد اما؛ باید توجه داشت که بحث و اجرای سهام‌ عدالت به‌ معنای آن نبوده که دولت اجرای کمک معیشت‌های ناشی از اجرای تغییر قیمت در حوژه انرژی را فراموش کند و باید بحث بازسازی منابع و تزریق آن به مردم را به صورت جدی پیگیری کند.

پورابراهیمی تاکید کرد: تامین کمک معیشتی مردم به‌ همراه سهام‌ عدالت حتی می‌تواند به‌صورت موازی در کنار یکدیگر پیگیری شود و بدون آنکه خللی در کار هم پیش آورد، مردم از این طرح‌ها سودی کسب کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: سهام‌ عدالت می‌تواند در شرایط کنونی به مردم سود رسانی کند چرا که در معیشت مردم در فضای تورمی سال گذشته به‌ همراه شوک بنزین قرار گرفته و باید دغدغه‌های اقتصادی مردم پوشش داده شود و فضای مثبتی به جامعه تزریق شود که باید تاکید کرد که این موضوع در قالب سهام عدالت کاملا امکان پذیر است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد