تاریخ: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۰
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۶۹۰۵۸

320 میلیارد برای راه‌آهن همدان - سنندج تخصیص یافت

می متالز - استاندار همدان از تخصیص 320 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌آهن همدان - سنندج خبر داد.

به گزارش می متالز، استاندار همدان از تخصیص 320 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌آهن همدان - سنندج خبر داد و گفت: باید مدیران استانی در زمان تقسیم بودجه، اعتبارات لازم را برای انجام پروژه‌های مربوطه جذب کنند.
سید سعید شاهرخی گفت: عملیات اجرای راه‌آهن همدان - سنندج با اولیت خاص در حال انجام است.
وی عنوان کرد: ادارات و سازمان‌ها باید پروژه‌هایی که قابل واگذاری هستند را به بخش خصوصی بسپارند از این‌رو امسال 100 پروژه به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
شاهرخی تأکید کرد: در حوزه کشاورزی تاکنون 100 هکتار کشت گلخانه‌ای در استان انجام گرفته است.
وی با اشاره به اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه استان همدان باید حداقل 220 هکتار کشت گلخانه‌ای داشته باشد خاطرنشان کرد: با استفاده از ابزارهای نوین آبیاری 10 درصد از آب مصرفی کشاورزی در استان صرفه‌جویی می‌شود.
استاندار همدان ادامه داد: همدان بهترین سیر دنیا را دارد اما این محصول با کیفیت به دلیل نداشتن صنایع تبدیلی به صورت خام در بازارهای کشور و جهان به فروش می‌رسد که در این زمینه نیازمند توسعه تجهیزات هستیم.
وی از تأمین آب آشامیدنی همدان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این زمینه نباید نگرانی وجود داشته باشد.
در ادامه نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مشکل تپه هگمتانه با رفع موانع، آماده جهانی‌شدن است، افزود: در این رابطه کارگروهی تشکیل شده است.
حمیدرضا حاجی‌بابایی، قنات قاسم‌آباد را یکی از جاذبه‌های گردشگری عنوان کرد و گفت: ملی شدن قنات در حال پیگیری است اما باید ثبت جهانی آن مدنظر مسوولان مربوطه باشد.
وی یادآور شد: خوشبختانه در روستای راهجرد قهاوند شاهد مهاجرت معکوس روستائیان از شهرهای اطراف به این منطقه هستیم به طوری که 60 واحد مسکونی در حال احداث است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از نبود تابلوهای کافی در آزادراه‌های منتهی به همدان انتقاد کرد.

 

عناوین برگزیده