تاریخ: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۸
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۶۹۰۹۲

راه‌اندازی قطار فوق‌العاده زنجان - مشهد برای هیات‌های مذهبی

می متالز - سرپرست راه‌آهن شمال‌غرب کشور گفت: قطار فوق‌العاده، سوم آبان‌ماه هیات‌های مذهبی را از مبدأ زنجان به مقصد مشهد مقدس اعزام می‌کند.
راه‌اندازی قطار فوق‌العاده زنجان - مشهد برای هیات‌های مذهبی

به گزارش می متالز، علی خدایی  اظهار کرد: یک قطار فوق‌العاده و بخشی از ظرفیت دو رام قطار برای اعزام هیات‌های مذهبی به مشهد مقدس در ایام رحلت پیامبر گرامی اسلامی و شهادت امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: نخستین قطار امشب ساعت ۲۱:۴۰ از زنجان به مشهد حرکت می‌کند که ۲۵۰ سهمیه از آن به هیات‌های مذهبی اختصاص یافته است و بخش دیگری از هیئت‌های مذهبی به تعداد ۱۵۰ نفر نیز فردا سوم آبان‌ماه در ساعت ۲۱:۴۰ به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

سرپرست راه‌آهن شمال‌غرب کشور ادامه داد: قطاری که دوم آبان‌ماه حرکت کرده، هشتم آبان‌ماه برمی‌گردد و زمان برگشت قطار مربوط به روز سوم آبان‌ماه در روز نهم آبان‌ماه تعیین شده است.

وی از اختصاص یک قطار فوق‌العاده زنجان ــ مشهد در ساعت ۱۷:۱۵ سوم آبان‌ماه خبر داد و گفت: این قطار فقط به زائران و هیئت‌های مذهبی تعلق گرفته و مسافر عادی ندارد و این یک تسهیلگری برای هیئت‌های مذهبی داد.

خدایی، ظرفیت این قطار فوق‌العاده را ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: این یک قطار فوق‌العاده با ۱۰ سالن است که هر سالن ۱۰ کوپه با ۴ تخت دارد و ویژه ایام ۲۸ صفر و عزاداری امام رضا (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: همه روزه دو رام قطار زنجان ـ مشهد در مسیر خطوط ریلی تردد می‌کند که ساعت حرکت آن‌ها ۱۵:۵۵ و ۲۱:۴۰ است.

عناوین برگزیده