تاریخ: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۳
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۶۹۱۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش 87 درصدی بررسی شکایت مردمی ارسالی به ستاد خبری سازمان صمت استان کرمانشاه در 8 ماهه امسال

می متالز - معاونت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان کرمانشاه گفت: کارشناسان و بازرسان این سازمان طی هشت‌ماهه امسال 5 هزار و 025 گزارش و شکایت مردمی ارسالی به ستاد خبری را مورد بررسی و اقدام قرار داده که در مقایسه با مدت مشابه سال 97 که 2 هزار و 690 مورد را بررسی کرده‌اند، 87 درصد افزایش داشته است.
افزایش 87 درصدی بررسی شکایت مردمی ارسالی به ستاد خبری سازمان صمت استان کرمانشاه در 8 ماهه امسال

به گزارش می متالز، مسعود بیگلری با بیان این مطلب، افزود: بازرسان تلاش‌گر سازمان صمت استان کرمانشاه، بر اساس وظایف محوله و در اجرای طرح تشدید بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی تولیدی و توزیعی، ضمن انجام بازرسی‌های مستمر و کیفی بر بازار، متخلفان اقتصادی را نیز شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: 115 هزار و 056 مورد بازرسی انجام‌شده در 8 ماهه سال 98، نشان از تلاش مضاعف بازرسان ما در این مدت بوده، درصورتی‌که در سال 97 در همین مدت 89 هزار و 170 مورد بازرسی داشته‌اند و در این خصوص نیز، بازرسان، 29 درصد بیش‌تر از مدت مشابه سال گذشته، در این بخش فعالیت داشته‌اند.

بیگلری در ادامه گفت: بازرسان در مدت 8 ماه، 6 هزار و 755 پرونده تخلف برای متخلفان بازار تشکیل داده‌اند و در این مدت کلاً موفق به کشف 8 هزار و 071 مورد تخلف شده‌اند.

وی در خصوص برگزاری گشت‌های مشترک که تأثیر بسزایی در کنترل بازار و ناامن سازی فضا برای متخلفان دارد نیز گفت: ما در 8 ماهه سال 97، یک هزار و 512 مورد گشت مشترک بازرسی برگزار کرده‌ایم که این تعداد در 8 ماهه سال 98 به 2 هزار و 282 مورد رسیده و بدین ترتیب از این نظر هم با افزایش 51 درصدی مواجه بوده‌ایم.

مسعود بیگلری در ادامه افزود: در بحث مبارزه با قاچاق کالا هم فعالیت‌های موفقی انجام داده‌ایم، به‌نحوی‌که در 8 ماهه سال 98 موفق به تشکیل پرونده برای تعداد 223 نفر شده‌ایم که در بازار اقدام به قاچاق کالا کرده‌اند، وی تعداد پرونده‌های متشکله برای قاچاق در مدت مشابه سال 97 را 93 مورد اعلام کرد که در این مورد 140 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیگلری تأکید کرد که مجموعه معاونت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صمت استان کرمانشاه، به حول قوه الهی و به تأسی از فرمایش مقام معظم رهبری، شبانه‌روز در کمین متخلفان و سو استفاده‌کنندگان بازار هستند و بدون تردید با هرگونه تخلف و اجحاف در حق مردم، مقابله اصولی و قانونی می‌کنند.

وی در پایان از مردم شریف و نجیب این استان خواست هنگام خرید در بازار ضمن بررسی همه موارد ضروری مانند برچسب قیمت کالا، تاریخ تولید و انقضاء، کیفیت محصول و موارد دیگر در صورت مشاهده هرگونه تخلف مانند احتکار کالا، گران‌فروشی، کم‌فروشی و تقلب، عدم رعایت موارد بهداشتی و غیره، مراتب را سریعاً با شماره تلفن 124 و یا به اکیپ‌های بازرسی حاضر در بازار اطلاع دهند.

عناوین برگزیده