تاریخ: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۵
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۶۹۲۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

منفعت "بورس" از چکش "مالیات"

می متالز - مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن گفت: دریافت مالیات از تمامی بازارهای سرمایه‌ای، می‌تواند مسیر ورود نقدینگی به بورس را هموار سازد.
منفعت "بورس" از چکش "مالیات"

به گزارش می متالز، محسن عباسلو مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن در خصوص ارزیابی خود از روند معاملات امروز بازار سرمایه اظهار کرد: بازار امروز روند مثبتی را طی کرده و البته کمی هم تحت تاثیر بودجه نیز هست؛ از سوی دیگر با افزایش قیمت ارز نیز تاثیر مثبتی بر شرکت‌ها و بازار می‌گذارد.

وی ادامه داد: "بورس" نیازمند شفافیت‌هایی از سوی بودجه بوده چراکه مباحثی همچون "لغو معافیت صادراتی صادرکنندگان"، "مالیات بر سپرده‌های بانکی" و ... مورد ابهام بوده و بازار منتظر پاسخی برای رفع این سوالات است.

این کارشناس بازار با اشاره به بحث مالیات بر سپرده‌های بانکی نیز افزود: زمزمه‌های اجرایی شدن این بحث، می‌تواند تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه داشته باشد و شاید در کوتاه مدت، بحث مالیات روی شرکت‌های صادرکننده بازار را منفی کند، اما بقیه خبر‌ها و پیامد‌ها برای بازار مثبت است.

مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن با اشاره به امکان ورود مجدد نقدینگی، تاکید کرد: اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی، می‌تواند نقدینگی رسوب شده در بانک‌ها را به سوی بورس روانه سازد البته نمی‌توان از نقدینگی که از سوی مالیات بر ملک، ارز و دیگر بازارهای موازی می‌توان اخذ کرد را نادیده گرفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دریافت مالیات از تمامی بازارهای سرمایه‌ای، می‌تواند مسیر ورود نقدینگی به بورس را هموار سازد تا این نقدینگی در راستای تامین‌ مالی بنگاه‌های تولیدی به‌کار آید نه‌ اینکه تنها بخاطر ابعاد سرمایه‌گذاری و سفته‌بازی، نقدینگی اسیر شود. 

عناوین برگزیده