به گزارش می متالز، جاوید تقیزاده این مطلب را پس از آن مطرح کرد که محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در نشست هماندیشی معاونین شهردار و اعضای شورای شهر تهران گفت: در مسئله تامین واگن برای مترو متاسفانه در بیش از 2 سالی که مدیریت جدید در این حوزه فعالیت میکند، ما نتوانستهایم سفارش برای ساخت واگن بدهیم و عملاً خطهای جدید متروی تهران با قطارهای سایر خطوط قبلی فعالیت میکند.
به گفته هاشمی «شورای اقتصاد برای خرید واگن اعتبار تصویب کرده است، مناقصه برگزار شده و قرارداد منعقد شده، ارز تخصیص پیدا کرده، اما شهرداری بهجای دنبال کردن این مسیر که مصوب و مورد تایید است، بدنبال یک قرار دیگر میرود که نه مناقصه دارد، نه دولت آن را تایید کرده و نه ارزی برای آن تخصیص یافته و هربار که ما موضوع واگن مترو را دنبال میکنیم این شکاف پیش میآید».
جاوید تقیزاد در مورد این اظهارات رئیس شورای شهر تهران به تین نیوز گفت: 2 نکته مهم در انتقادات (قبلی و فعلی) رئیس شورای شهر تهران از مترو وجود دارد اول اینکه ایشان خود سالها مسئولیت مترو را بهعهده داشت و حرکتهای جدی و تحولی در زمان وی انجام یا پایهریزی شده است.
این کارشناس افزود: دوم اینکه انتقادات و نظرات آقای هاشمی درباره مترو، کاملاً تخصصی و بهدور از مسائل حاشیهای و سیاسی است، لذا عدم توجه مدیریت حمل و نقل شهر تهران به این نظرات، بهمنزله بیتوجهی به «نظرات کارشناسی» است.
وی تاکید کرد: صاحب نظران حمل و نقل بر این باورند که در مترو تهران، آقایان درصدد اختراع چرخ هستند، اگر مترو تهران با همین ضعفهای مدیریتی و فنی مشهود ادامه دهد، اعتبار و قابلیت سیستم ریلی شهری کلاً زیرسوال خواهد رفت و احتمالا شهرهای دیگر هم در آینده، متضرر خواهند شد.