تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۹
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۶۹۶۷۹

اختصاص ۳۲۰ میلیاردتومان اعتبار برای پروژه راه‌آهن همدان - سنندج

می متالز - استاندار کردستان گفت: در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به کردستان، ۳۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه راه‌آهن - همدان سنندج اختصاص یافت.
اختصاص ۳۲۰ میلیاردتومان اعتبار برای پروژه راه‌آهن همدان - سنندج

به گزارش می متالز، بهمن مرادنیا در هجدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان که هم‌اکنون با حضور نوبخت برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص مسائل و مشکلات استان در سفر آقای نوبخت بحث شده و پروژه‌ راه‌آهن را تعیین تکلیف خواهند کرد.

وی با اشاره به بازدید نوبخت از پروژه گردنه صلوات‌آباد، راه آهن و سدهای آزاد و سیازاخ و پروژه مسکن محرومان، افزود: تفاهم‌نامه‌ احداث سه هزار واحد مسکن محرومان امروز امضا می‌شود.

وی بیان کرد: ۳۲۰ میلیارد برای راه آهن همدان به سنندج تخصیص داده شد که این پروژه تا قبل از پایان دولت دوازدهم به پایان می‌رسد.

استاندار کردستان در خصوص سدهای کردستان نیز بیان کرد: سد سیازاخ برای توسعه استان حائز اهمیت است چون آب شرب ۱۸۰ هزار نفر از جمعیت شهری و رستایی استان را تامین و ۱۷ هزار هکتار اراضی را آبیاری می‌کند ضمن اینکه تامین آب حوزه صنعت نیز برای آن تعریف شده است.

وی گفت: نیاز است  سدآزاد نیز به اتمام برسد چرا که یکی از مشکلات ما آب شرب است گرچه آب شرب سنندج بهداشتی و سالم است اما طعم و بوی آن در سه ماه سال تغییر می‌کند و به ذائقه مردم خوش نمی‌آید.

مرادنیا از اهداف احداث سد آزاد را انتقال 40 میلیون متر مکعب آب از سد به شهر دانست و گفت: نجان منطقه قروه و دهگلان و اراضی این منطقه نیز از دیگر اهداق تکمیل این سد به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: زمزمه‌هایی برای انتقال آب از سد آزاد به همدان وجود دارد و درخواست می شود باتوجه به نیاز استان کردستان و دشت های قروه و دهگلان به تامین آب صلاح نیست که آب این سد به همدان منتقل شود چراکه همدان می‌تواند مشکل آب شرب خود را تامین نماید.

مرادنیا بیان کرد: ۴۷ درصد اراضی همدان آبی است در حالیکه کردستان با آن فاصله دارد و باید با تصمیماتی که انجام می‌شود این موضوع برای کردستان به سرانجام برسد.

وی پیگیری تخصیص آب برای ۹۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی کردستان را قابل تقدیر دانست.

گفتنی است؛ در این جلسه تفاهم‌نامه‌های احداث سه هزار واحد مسکن محرومین و تکمیل راه آهن همدان - سنندج نیز مبادله شد.

عناوین برگزیده