تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۵
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۶۹۶۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

سیاست‌های گذشته در روابط با ترکمنستان تجدید نظر شود

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان گفت: سیاست‌های گذشته در روابط با ترکمنستان حجم مبادلات ایران با ترکمنستان را کاهش داده است و باید در آن تجدید نظر کرد.
سیاست‌های گذشته در روابط با ترکمنستان تجدید نظر شود

به گزارش می متالز، علی محمد چوپانی عصر سه شنبه در نشست B۲B فعالان اقتصادی گلستان با سفیر ترکمنستان که به میزبانی اتاق بازرگانی گرگان در حاشیه برگزاری جشنواره بین المللی اقوام در گلستان برگزار شد، اظهار کرد: سیاست‌های گذشته در ورابط با ترکمنستان حجم مبادلات تجاری با این کشور را به شدت کاهش داده است و باید در آن تجدید نظر کنیم.

وی افزود: در سال ۲۰۰۹ میلادی که آن زمان هم ایران در شرایط تحریم قرار داشت حجم مبادلات ما با ترکمنستان بیش از پنج میلیارد دلار بود که این رقم هم اکنون به ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان ادامه داد: ما به عنوان اتاق بازرگانی، دولت و سفرا باید به دنبال راهکاری باشیم تا زمینه گسترش روابط تجاری و اقتصادی فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی گرگان و تجار و بازرگانان گلستان مشتاق هستند روابط ایران و ترکمنستان در زمینه های مختلف توسعه یابد، تصریح کرد: از سفیر محترم انتظار داریم مواردی را که می تواند منجر به تسهیل روابط بین دو کشور شود را به ما منتقل کند.

چوپانی با بیان اینکه در گذشته حجم مبادلات تجاری گلستان و ترکمنستان حتی بیشتر از حجم مبادلات با روسیه و سایر کشورهای آسیای میانه بوده است، خاطرنشان کرد: گرگان در گذشته نه چندان دور با تمام کشورهای همسایه در کالاهای غیرنفتی مبادله داشته است و امید داریم حاصل این نشست ها توسعه مراودات تجاری و فرهنگی و ... با همسایگان و به ویژه کشور ترکمنستان که قرابت‌های قومی و فرهنگی بسیاری داریم منجر شود.

عناوین برگزیده