تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۰
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۶۹۶۹۶
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی:

پروژه های راه و راه آهن خراسان جنوبی هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد

می متالز - مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در مجموع طی سال جاری ۳۸۸ کیلومتر پروژه راه و راه آهن با نیاز اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان در استان آغاز می شود.
پروژه های راه و راه آهن خراسان جنوبی هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد

به گزارش می متالز، مهدی جعفری پیش از ظهر سه شنبه در شورای اداری استان اظهار داشت: حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی نقش بسزایی در اشتغال، پویایی و توسعه اقتصادی هر منطقه دارد. وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در مسیر راه های شریانی کشور قرار دارد و از این نظر جایگاه ویژه در شرق کشور دارد، بیان کرد: توسعه ریلی و جاده‌ای در استان یکی از اولویت های مهم است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی عنوان داشت: در حال حاضر طولانی بودن راه ها سبب خستگی رانندگان و تصادفات ناگوار در استان شده که در این راستا باید طول راه های باند دوم در استان را افزایش دهیم.

رشد ۱۲۹ درصدی طول باندهای دوم استان

جعفری با بیان اینکه در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به توسعه باندهای دوم در استان داشته‌ایم، عنوان داشت: طی پنج سال اخیر بالغ بر ۳۴۲ کیلومتر به طول باندهای دوم استان اضافه شده است که رشد ۱۲۹ درصدی را نشان می دهد. وی با بیان اینکه اردیبهشت ماه امسال ۱۲۴ کیلومتر باند دوم در استان به بهره برداری رسید، افزود: در حال حاضر ۷۰ کیلومتر باند دوم آسفالت شده و ۱۳۰ کیلومتر آماده آسفالت داریم که اگر تکمیل شود تحول زیادی در باندهای دوم استان ایجاد می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به آغاز دو پروژه راه آهن با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان در استان اشاره کرد و گفت: امسال عملیات اجرایی قطعه ۱۶ پروژه راه آهن بیرجند آغاز شد که تاکنون ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به این پروژه تخصیص یافته است.

احداث ۴۵۰۰ واحد مسکن

جعفری اضافه کرد: همچنین امسال پروژه راه آهن فردوس به طول ۷۱ کیلومتر آغاز شده است.

وی از آغاز شش پروژه باند دوم با اعتبار ۲۶۴ میلیارد تومان خبر داد و گفت: علاوه بر این در حال حاضر هشت پروژه با اعتبار  ۵۰۰ میلیارد تومان و به طول ۱۷۱ کیلومتر در حال مناقصه داریم.

به گفته وی در مجموع طی سال جاری ۳۸۸ کیلومتر پروژه راه و راه آهن با اعتبار بالغ بر هزار میلیارد تومان در استان آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین به طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و افزود: از امروز ثبت نام در این سامانه برای احداث دو هزار و ۴۴۹ واحد مسکن در استان آغاز می‌شود.

جعفری ادامه داد: با پیگیری ها و برنامه های انجام شده طی دو سال بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ مسکن در استان احداث می شود.

عناوین برگزیده