تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۴۵
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۶۹۷۵۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

کروکی تصادفات رانندگی، الکترونیکی می شود

می متالز - رئیس پلیس راهور گفت: تا اواخر بهمن، ۸ هزار دست افزار دیگر به دست‌افزار موجود در راهور اضافه خواهیم کرد و قبض کاغذی برچیده و اعمال جریمه با همین دست‌ افزار انجام خواهد شد.
کروکی تصادفات رانندگی، الکترونیکی می شود

به گزارش می متالز، سید کمال هادیانفر با بیان این که قرار است دو کار اساسی در جهت هوشمند سازی پلیس راهور انجام دهیم که یکی در قبض جریمه و دیگری در ترسیم کروکی خواهد بود، افزود: پلیس راهور سالانه بالغ بر ۱۲میلیارد تومان بابت چاپ اوراق هزینه می کند که برای کاهش این هزینه ها و هوشمند سازی پلیس راهور از ابتدای امسال حدود ۴هزار دست‌افزار در اختیار مأموران در پلیس راه و راهور سراسر کشور قرار دادیم دادیم و مأموران، جرایم را روی آن دست افزارها اعمال می‌کنند و به جای این که ۴هزار قبض جریمه چاپ کنیم و هزینه های گزافی از جمله کاغذ قبوض و پانچیست بدهیم، یکبار برای دست‌ افزارها هزینه کردیم. هادیانفر تأکید کرد: تا اواخر بهمن ۸هزار دست افزار دیگر به دست‌ افزار موجود در راهور اضافه می شود و قبض کاغذی برچیده می شود .

همچنین هوشمند سازی کروکی‌ تصادفات را در دستور کار داریم ؛ کروکی‌ها وقتی دستی ترسیم می‌شوند احتمال خطا در آنها وجود دارد و محاسبات و نقاط مختصات محل تصادف دقیق نیست ، به همین منظور از ابتدای امسال نرم‌ افزار ترسیم کروکی الکترونیک را آماده کردیم.

رئیس پلیس راهور گفت: این نرم افزارها را به راهور تهران دادیم و افسران با ۱۰تبلت هر روز کروکی می‌کشند. البته به دلیل ایرادها و خطاهای احتمالی این نرم افزارها مهندس نرم‌ افزار همراه تیم‌ها هست و رفع اشکال می‌کند.

هادیانفر ادامه داد: امیدواریم با این کار بتوانیم ازاتلاف وقت و سرمایه جلوگیری کنیم و کروکی‌ها خیلی زودتر از زمانی که مردم برای آن معطل می‌شوند، کشیده شود .همچنین کروکی‌های تقلبی و سوء استفاده‌هایی که در این بخش می‌شود مانند کلاهبرداری‌ها و غیره از بین برود.

عناوین برگزیده