تاریخ: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۵
بازدید: ۴۵۴
کد خبر: ۷۰۰۸۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

نوید راه اندازی فازهای جدید کارخانه ذوب آهن کوار فارس در آینده نزدیک

می متالز - استاندار فارس گفت: فاز جدید کارخانه ذوب‌ آهن پاسارگاد کوار برای تولید آهن اسفنجی با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
نوید راه اندازی فازهای جدید کارخانه ذوب آهن کوار فارس در آینده نزدیک

به گزارش می متالز، عنایت‌الله رحیمی، دوشنبه در جریان بازدید از این کارخانه افزود: فازهای بعدی این مجتمع شامل تولید فولاد آلیاژی و شهرک زیر دست صنعتی فولاد نیز در آینده راه‌اندازی خواهد شد.
وی، تعداد اشتغال ایجاد شده در این کارخانه را یک هزار و 200 نفر برشمرد و بیان داشت: با افتتاح هر فاز جدید شاهد ایجاد اشتغال به ویژه در زمینه صنایع وابسته خواهیم بود.
رحیمی، فولاد را صنعتی مادر و سرمایه‌ بر دانست و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس موظف شده که طرح شهرک صنعتی فولاد را تهیه کند و در مورد دادن مجوز به واحدهای وابسته به فولاد که هم ارزش افزوده بیشتر و هم بازار اشتغال برای ساکنان این منطقه و دانش آموختگان کشور ایجاد می‌کنند، اهتمام داشته باشد.
استاندار فارس، میزان صادرات شمش مجتمع ذوب‌ آهن پاسارگاد کوار را قابل توجه توصیف کرد و افزود: البته سیاست ما صادرات شمش نیست بلکه می‌کوشیم که با تبدیل شمش به کالاهای با ارزش افزوده بالاتر، بهره‌وری بهتری داشته باشیم.
وی ادامه داد: با هدف تامین آب مورد نیاز کارخانه ذوب‌ آهن پاسارگاد کوار، عملیات لوله‌گذاری به طول حدود 45 کیلومتر و با سرمایه‌گذاری 190 تا 200 میلیارد تومان، آب از تصفیه خانه شیراز به این کارخانه منتقل خواهد شد.
فاز نخست کارخانه ذوب‌آهن پاسارگاد کوار با ظرفیت تولید یک میلیون و 700 هزار تن فولاد تیرماه 92 افتتاح شد.
در کارخانه ذوب آهن پاسارگاد کوار، آهن اسفنجی، ذوب و ریخته گری فولاد، اسلب، نورد گرم و سرد و انواع  ورق و مقاطع فولادی تولید خواهد شد.
شهرستان کوار در 30 کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.

عناوین برگزیده