تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۵
بازدید: ۳۲۸
کد خبر: ۷۰۱۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با نامه جدید رئیس سازمان امور مالیاتی مطرح شد

سود سپرده مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیست

می متالز - با ادامه گمانه زنی ها پیرامون اعمال مالیات روی سود سپرده و با قطعی نشدن تکلیف قانون گذار، همچنان انتظارات باقی مانده است. با این اصاف قبل از نهایی شدن و ابلاغ اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم که قرار است تا پایان سال جاری نهایی شود، سازمان امور مالیاتی در نامه ای تاکید کرده سود سپرده مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیست.
سود سپرده مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیست

به گزارش می متالز، با گزاره مزبور اگر چه تکلیف قانون گذار تا حدودی روشن شده اما باید در انتظار ابلاغیه نهایی در خصوص مالیات های مستقیم نیز بود.

سازمان امور مالیاتی در نامه ای با تاکید دوباره اینکه سود سپرده مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیست، به شایعات مطرح شده در این باره پاسخ داد. پیش تر هم مقامات بانکی و وزیر اقتصاد تاکید کرده بود که سود سپرده مشمول مالیات نیست اما با تمام این اوصاف همه چیز را قطعی ندانسته بودند. حالا اما با نامه سازمان امور مالیاتی به نظر می رسد در شرایط کنونی هیچ مالیاتی بر سود سپرده اعمال نمیشود. ناظران اما بر این باورند در هر صورت باید در انتظار ابلاغ اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم ماند که تکلیف را برای قانون گذار در این باره مشخص می کند.

در نامه مزبور تاکید شده، «از آنجایی که به موجب ماده یک قانون مالیات بر ارزش افزوده، عرضه کالاها و ارائه خدمات در ایران مشمول مالیات بر ارزش افزوده است، سود دریافتی سپرده های اشخاص از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری اعم از دارای مجوز یا فاقد مجوز از بانک مرکزی از مصادیق ارائه خدمت تلقی نمی‌شود و مشمول مالیات و عوارض یادشده نخواهد بود.» البته محمدپارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی همچنین تاکید کرده این سازمان با معافیت مالیاتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای مقاصد غیر صادراتی مخالف است.

عناوین برگزیده