تاریخ: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۷
بازدید: ۴۲۸
کد خبر: ۷۰۵۳۲
سرویس خبر : محیط زیست

بررسی مشکلات معدن‌کاران هرمزگان در نشست مشترک شورای عالی معادن

می‌متالز - در نشست مشترک شورای عالی معادن کشور با شورای معادن هرمزگان با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت، نماینده مجلس و ناظر عالی شورای معادن، نمایندگان قوه قضائیه، سازمان محیط‌زیست، خانه معدن، اتاق بازرگانی در مورد ۲۱ پرونده واحد معدنی مشکل‌دار و مجوز استخراج مواد معدنی از مناطق مختلف استان تصمیم‌گیری شد.
بررسی مشکلات معدن‌کاران هرمزگان در نشست مشترک شورای عالی معادن

به گزارش می‌متالز، معاون امور معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بالغ بر 60 درصد از اختیارات شورای عالی معادن به استان‌ها تفویض شده که انتظار می‌رود دستاوردهای مثبتی برای معادن به دنبال داشته باشد.

جعفر سرقینی گفت: شورای عالی معادن بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در بخش معادن کشور محسوب می‌شود.

در ادامه استاندار هرمزگان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه باید توجه جدی به حوزه معادن داشته باشیم، تصریح کرد: با هدف رونق تولید و ایجاد اشتغال باید بهره‌برداری گسترده از معادن در استان هرمزگان در دستور کار باشد.

فریدون همتی خواستار تفویض اختیارات بیشتر در حوزه معادن به استان‌ها شد و افزود: اختیارات بیشتر استان‌ها موجب افزایش سرعت روند امور کارها و رسیدن به هدف رونق تولید و اشتغال خواهد شد و شورای عالی معادن باید ناظر و سیاست‌گذار در این حوزه باشد و امور اجرایی توسط استان‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان از استعدادها و ظرفیت‌های خوبی در حوزه معادن برخوردار است، خاطرنشان کرد: معادن ظرفیت گسترده‌ای برای ایجاد اشتغال دارند و از فعالان و سرمایه‌گذاران این حوزه حمایت‌های مناسب خواهیم داشت.

استاندار هرمزگان با بیان این‌که  فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه معادن هرمزگان باید هر چه بیشتر مورد شناسایی قرار گرفته و معرفی شوند، تصریح کرد: باید به سمت فرآوری محصولات و مواد معدنی گام برداشت.

در ادامه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور نیز گفت: استان هرمزگان به دلیل دارا بودن ذخایر گچ می‌تواند در حوزه تولید گچ صنعتی اقدام کند.

علیرضا شهیدی افزود: با این کار علاوه بر رفع نیازهای داخلی نسبت به صادرات و کسب درآمد کمک شایانی به واحدهای تولیدی این حوزه خواهد شد.

گفتنی است؛ در این نشست 21 پرونده معدنی استان هرمزگان که به شورای عالی معادن ارجاع شده بود، مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی اتخاذ شد.

شایان ذکر است؛ شورای عالی معادن به مدت سه روز در استان هرمزگان مستقر هستند و جلسات متعددی برای بخش معدن برگزار خواهند کرد.

عناوین برگزیده