تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۹
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۷۰۵۳۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سرمایه‌گذاری مشترک اکتشاف بین ریو تینتو و مین‌متالز

می متالز - شرکت استرالیایی - انگلیسی ریو تینتو در طرح اکتشاف مشترک با شرکت دولتی مین‌متالز چین، به دنبال ذخایر مس و سرب و روی در چهار منطقه چین از جمله شین‌جیانگ و مغولستان داخلی است.
سرمایه‌گذاری مشترک اکتشاف بین ریو تینتو و مین‌متالز

به گزارش می متالز، این دو شرکت در ماه ژوئن 2018 قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک با سهم اشتراک برابر (50 درصد) امضا کردند تا به گفته خودشان بهترین ذخایر معدنی دنیا را در چین کشف کنند، اما مشخص نشده بود که به دنبال چه مواد معدنی و در کدام مناطق بودند.

گروه‌های فنی در حال انجام ارزیابی میدانی در کمربندهای معدنی اصلی شین‌جیانگ و مغولستان داخلی و همچنین استان جنوب غربی یون‌نان در چین و منطقه شمال شرقی هیلونگ‌جیانگ هستند.

پروژه‌های معدنی با سرمایه‌گذاری خارجی در چین رایج نیستند، اما معاون وزیر منابع طبیعی این کشور اعلام داشته که اقداماتی برای باز کردن بخش معدنی (که بیشتر آن در اختیار دولت است) در حال انجام است تا میدان برای تمام شرکت‌ها اعم از چینی و خارجی باز شود.

به گفته یک منبع صنعت معدن آگاه از این برنامه اکتشاف، ریو تینتو امیدوار است که کمربند مس و طلای گبی جنوبی در مغولستان که معدن بزرگ اویوتولغوی را دربرگرفته، تا مغولستان داخلی در چین ادامه داشته باشد.

همچنین John Kilroe مدیر اکتشافات ریو تینتو در استرالیا در مجمع سالانه در شهر شمالی تیانجین چین با حضور مدیران معادن، مقامات دولتی و تولیدکنندگان تجهیزات اعلام کرد که شرکت ریو تینتو از اکتشافات مشترک بیشتر در چین استقبال می‌کند.

عناوین برگزیده