تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۱
بازدید: ۳۸۳
کد خبر: ۷۰۵۴۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

آغاز تعطیلی پالایشگاه روی اسکورپین از ماه نوامبر

می متالز - واحد ذوب و پالایشگاه روی اسکورپین شرکت ودانتا به دلیل کمبود خوراک کنسانتره محلی، از ماه نوامبر به مدت 4 ماه تعطیل خواهد شد.
آغاز تعطیلی پالایشگاه روی اسکورپین از ماه نوامبر

به گزارش می متالز، مجموعه اسکورپین واقع در نامیبیا، یک مجموعه یکپارچه شامل معدن‌کاری و ذوب و پالایش روی است که در سال 2018 حدود 90 هزار تن روی تصفیه شده تولید کرد. برنامه‌ریزی تولید این مجموعه برای سال 2020 برابر با 130 هزار تن بود. اما خوراک کنسانتره یا کانسنگ کافی برای ادامه فعالیت وجود نخواهد داشت. ریزش دیواره در گودال شماره 112 معدن اسکورپین باعث کاهش شدید معدن‌کاری شده تا سنگ و نخاله پاکسازی شود.

اسکورپین قصد دارد از این فرصت استفاده کند تا به صورت هدفمند عملیات تعمیر و نگهداری را در این پالایشگاه انجام دهد. این دومین تعطیلی بزرگ در این مجموعه است؛ پیش از آن، تولید این مجموعه در ماه مارس، به‌ دلیل اعتصاب متوقف شده بود.

معدن اسکورپین با نزدیک شدن به پایان طول عمر خود، چالش‌هایی را برای این واحد طی دو سال اخیر از لحاظ کمبود خوارک و تفاوت عیار کانسنگ استخراج شده در معدن مواجه کرده است. گفتنی است محصولات این واحد، اغلب بدون تعرفه به اروپا صادر می‌شود و در ایتالیا طرفدار دارد.

قیمت FCA شمش روی با خلوص بالا (Special High Grade, SHG) در ایتالیا با حداقل عیار 99.995 درصد برای تحویل در گمرک مبدا با احتساب حقوق و عوارض گمرکی در روز 16 اکتبر بین 140 تا 150 دلار بر تن ارزیابی شد که نسبت به هفته گذشته تغییری نداشت؛ هر چند موجودی انبار این کشور در حال کاهش است اما تقاضای تولیدکنندگان ورق گالوانیزه ضعیف است.

عناوین برگزیده