تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۸
بازدید: ۳۸۱
کد خبر: ۷۰۵۵۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
قاضی پور:

واردکنندگان می‌خواستند صنعت خودروسازی را تعطیل کنند/ هرچه می کشیم از اقتصاددانان لیبرال دولت است/ عده ای می خواهند قیمت خودرو را آزاد کنند

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به وضعیت بازار خودروهای داخلی اشاره کرد و گفت: عده ای می خواهند افزایش قیمت خودرو را آزاد کنند و به نوعی قصد دارند خون مردم را در شیشه کنند که ما با این عمل که توسط بنگاه های سیاسی انجام می شود مخالف هستیم.
واردکنندگان می‌خواستند صنعت خودروسازی را تعطیل کنند/ هرچه می کشیم از اقتصاددانان لیبرال دولت است/ عده ای می خواهند قیمت خودرو را آزاد کنند

به گزارش می متالز، «نادر قاضی پور» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به وضعیت صنعت خودرو کشور اظهار داشت: در حال حاضر مسوول خصوصی سازی در زندان به سر می برد و با شکایت نمایندگان ممنوع الخروج است؛ از طرفی هم مجلس با خصوصی سازی 100 درصد مخالف است.

وی در رابطه با افزایش قیمت خودرو بیان داشت: از یک طرف تعدادی از وارد کنندگان خودرو می خواستند خوردرو سازی را تعطیل کنند و از طرف دیگر اقتصاددانان لیبرال دولت هم قصد داشتند قیمت را بر اساس بازار آزاد عرضه تعیین کنند؛ متاسفانه ما هر چه که می کشیم از اقتصاددانان لیبرال دولت می کشیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس خاطر نشان کرد: 14 میلیارد دلار اعتبار برای واردات ارزاق عمومی به دولت تخصیص دادیم ولی متاسفانه روستاییان و حاشیه نشینان حتی از یک کیلو گوشت و برنج هم برخوردار نشدند و در حقیقت دولت هیچ سندی به مجلس ارائه نکرد که چه وارد کرد و کجا توزیع شد.

قاضی پور خاطر نشان کرد: عده ای می خواهند افزایش قیمت خودرو را آزاد کنند و به نوعی قصد دارند خون مردم را در شیشه کنند که ما با این عمل که توسط بنگاه های سیاسی انجام می شود مخالف هستیم.

وی ابراز داشت: خودرو سازی یک بنگاه اقتصادی است و زمانی که این بنگاه تبدیل به بنگاه سیاسی شود طبیعتاً شاهد بروز چنین مشکلاتی می شویم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به این نکته سیستم نرخ گذاری در حاشیه بازار هیچ تاثیری در قیمت خودروها نداشت، گفت: اولاً خودرو سازی در ایران انحصاری است و باید شورای رقابت نرخ خودروها را تعیین کند؛ دوماً ما در وزارتخانه صنعت و معادن یک سازمان به نام سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده داریم که اگر رقابتی هم وجود نداشته باشد باید شورای رقابت قیمت تعیین کند نه خودرو ساز.

وی در پایان ورود دستگاه های نظارتی برای برخورد با متخلفین را امری ضروری دانست و گفت: انتظار می رود سازمان خصوصی سازی و سازمان بازرسی کل کشور برای برخورد با اشخاص، شرکت ها و ارگان ها و دستگاه هایی که موجب اختلال در نظام اقتصادی شده اند ورود کنند و با متخلفین و ذی نفعان برخورد بجا و مناسبی داشته باشند.

عناوین برگزیده