تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۰
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۷۰۸۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چهار هزار و 255 بازرسی در گیلان پس از اصلاح قیمت بنزین

می متالز - رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از بازرسی چهار هزار و 255 واحد تولیدی و صنفی بعد از اصلاح قیمت بنزین در استان توسط این سازمان خبر داد.
چهار هزار و 255 بازرسی در گیلان پس از اصلاح قیمت بنزین

به گزارش می متالز، محمد درویش کردار روز دوشنبه اظهار داشت:  با تشدید بازرسی ها و نظارت سازمان صمت ؛ از بیست و پنجم  آبان ماه تا دوم آذرماه؛  چهار هزار و ۲۵۵ بازرسی از واحدهای تولیدی ، عمده فروشی و خرده فروشی در استان انجام شد که  ۲۹۷ نفر متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند .

 وی  ارزش ریالی این پرونده ها را سه میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: ۱۰۸ گشت مشترک شامل دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، پلیس آگاهی،  جهاد، اصناف ، شهرداری و استاندارد  از بیست و هشتم آبان ماه تا دوم آذرماه انجام که ۵۴ پرونده تشکیل شده و  از گروه های اول و دوم کالاها و خدمات  بازرسی انجام شده است.

 حدود ۱۲۰ هزار واحد صنفی در گیلان فعال است ؛ همچنین دو هزار و ۹۴۸ واحد تولیدی در  این استان فعالیت می کنند.

از حدود 10 روز  قبل بنزین دوباره سهمیه بندی شد و طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان خواهد بود و همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

بر مبنای اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، سهمیه کامل آبان خودروهای شخصی از بامداد جمعه ۲۴ آبان ماه به کارت سوخت شخصی آن‌ها واریز شد و این سهمیه به مدت شش ماه قابل ذخیره است.

عناوین برگزیده