تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۳۱
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۷۰۹۳۳
معاون راه آهن جمهوری اسلامی ایران:

راه آهن شرق یکی از مهمترین مناطق راه آهن است

می متالز - معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه آهن شرق این منطقه را یکی از مهمترین مناطق راه آهن دانست که طبق برنامه های راه آهن جمهوری اسلامی ایران باید به منطقه اول تبدیل شود.
راه آهن شرق یکی از مهمترین مناطق راه آهن است

به گزارش می متالز، مرتضی جعفری در مراسم تکریم محمد رضا چنگانی مدیرکل سابق راه آهن شرق و رضا شرقی سرپرست این اداره کل گفت: دوخطه کردن محور سنگان - خواف تا بافق را برنامه ریزی کرده ایم و در سه سال اخیر سهم بار ریلی منطقه بسیار رشد کرده است و پیش بینی میکنیم تا پایان سال شاهد افزایش میزان بارگیری تا هفت میلیون تن باشیم.

معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: برای رسیدن به اهداف راه آهن‌باید امسال ۱۰ درصد در منطقه شرق نسبت به سال قبل رشد داشته باشیم.

وی ادامه داد: نیروی انسانی در راه آهن از جایگاه ویژه ای برخوردار است که در سال جدید برنامه ارتقا نیروی انسانی از جمله برنامه های مدیرعامل راه آهن است که برای پرسنل اهمیت ویژه ای قائل است.

مدیرکل سابق راه آهن شرق نیز گفت: خوشحالم که مدتی را در خدمت همکاران راه آهن شرق در این محور خدمت کردم.

وی افزود: این منطقه دارای شرایطی خاص است که عملیات در این محور را سخت کرده است.

محمد رضا چنگانی گفت: در تل حمید در حال انجام یک فعالیت زیست محیطی در راستای تثبیت شنهای روان هستیم.

امام جمعه طبس نیز باتقدیر از زحمات چنگانی و آرزوی توفیق برای مهندس شرقی سرپرست جدید اداره کل راه آهن شرق گفت: باید از فرصتی که فراهم شده استفاده کرد و به مردم خدمت کنیم تا نام نیکی از ما باقی بماند.

وی ادامه داد: در سطح ‌شهرستان نیز باهمدلی موجود امورات شهرستان پیش می رود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی راه آهن شرق را دارای امتیازات خاصی دانست و گفت: امروز نیاز عمده و جدی کشور که رو به توسعه می باشد مدیریت جهادی است تا یک کشور برتر در منطقه شناخته شود همانگونه که در خیلی از زمینه ها به این مرحله رسیده ایم.

وی افزود: توسعه و رشد هر کشوری بر اساس مسایل زیربنایی است و امیدوارم در این منطقه نیز شاهد رشد و توسعه باشیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس نیز گفت: این شهرستان بزرگترین شهرستان خاورمیانه است که با پنج استان کشور هم مرز است.

وی با اشاره به سرگونی پهباد آمریکایی در طبس و همچنین شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس گفت: این شهرستان در زمینه استکبار ستیزی جایگاه و مقام اول را در کشور دارد .

محمد جواد فلاحی با برشمردن ظرفیت های استان خراسان جنوبی، شهرستان طبس و مرز ماهیرود افزود: لازم‌ است برنامه ریزی احداث خط ریلی سمنان - طبس به مرز ماهیرود انجام شود.

سرپرست اداره کل راه آهن شرق نیز گفت: مسئولیت سنگینی است که به من محول شده است و از بابت اعتمادی که مجموعه راه آهن به اینجانب داشته است خوشحالم.

رضا شرقی شاداب سازی در بین پرسنل یکی از برنامه های خود عنوان کرد و گفت: اهداف راه آهن را با تلاش همکاران در منطقه دنبال خواهیم کرد تا شاهد توسعه راه آهن شرق باشیم.

بازدید از مرکز کنترل ترافیک و کنترل راه آهن شرق و دیدار صمیمی با پرسنل از جمله برنامه های دیگر مرتضی جعفری معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی ایران بود.

عناوین برگزیده