تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۲
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۷۰۹۶۵

خراسان جنوبی هم به خط آهن متصل می‌شود

می متالز - استاندار خراسان جنوبی گفت: به زودی عملیات اجرایی قطعه ۳۲ کیلومتری اتصال راه آهن بیرجند به راه آهن سراسری آغاز می‌شود.
خراسان جنوبی هم به خط آهن متصل می‌شود

به گزارش می متالز، بیرجند روز گذشته میزبان وزیر ورزش و جوانان و جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور به عنوان وزیر معین استان بود که ابتدا با حضور در گلزار شهدای گمنام بیرجند با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد و سپس در جلسه ستاد راهبری مدیریت اقتصاد مقاومتی حاضر شد. دکتر «سلطانی فر»، در این جلسه با تاکید بر این که خمیر مایه اقتصاد مقاومتی، استفاده از همه ظرفیت‌ها برای رشد و توسعه و مقابله با تهدید‌های خارجی است، به موانع پیش روی اقتصاد مقاومتی در خراسان جنوبی اشاره کرد و از مسئولان خواست با رفع مشکلات پیش روی صنعت گران، زمینه تولید و اشتغال بیشتری را فراهم کنند.

وی از پیگیری‌ها برای رفع موانع طرح توسعه کویر تایر خبر و ادامه داد: عملیات اجرایی راه آهن در کوتاه‌ترین زمان ممکن آغاز می‌شود و مسائل دیگر استان که هنوز به سرانجام نرسیده، فهرست و به صورت گزارش ارسال شده ااست تا تک تک آن از طریق وزارتخانه‌های مربوط پیگیری شود. استاندار هم با اشاره به این که به زودی عملیات اجرایی قطعه ۳۲ کیلومتری اتصال راه آهن بیرجند به راه آهن سراسری با حضور معاون اول رئیس جمهور آغاز می‌شود، گفت: با توجه به این که ۴۱ درصد جمعیت استان را روستاییان و عشایر تشکیل می‌دهند همایش ملی روز روستا و عشایر نیز ۱۵ مهر با حضور دکتر «جهانگیری»، جمعی از وزیران و حضور مدیران ۴۰ دستگاه اجرایی برگزار خواهد شد.

«معتمدیان»، از وزیر خواست بر اساس مصوبه استان‌های شرقی کشور برای تخصیص‌های صد درصدی دستور‌های لازم در ردیف‌های مالی تملک و دارایی برای خراسان جنوبی داده شود. حجت الاسلام «عبادی»، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هم گفت: یکی از اشکال طرح‌های اقتصاد مقاومتی این است که هر طرحی حتی احداث یک پارک را جزو اقتصاد مقاومتی می‌دانند و این به معنای آن است که اقتصاد مقاومتی به انحراف رفته است. به گزارش خبرنگار ما، در این جلسه مدیران استان و نماینده‌های مردم در مجلس برای اجرایی کردن طرح‌های اقتصاد مقاومتی حمایت بیشتری را از دولت خواستار شدند. این گزارش حاکی است، دکتر سلطانی فر، وزیر معین استان از طرح بوم گردی روستای چهارده، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند، کویر تایر و ... بازدید کرد.

عناوین برگزیده