به گزارش می متالز، ویژگی شناوری مغناطیسی قطارهای پر سرعت شرکت هلندی Hardt Hyperloop ابتدا با سرعت کم در تاسیسات آزمایشی Delft تست شد. به لطف این ویژگی، قطارهای Hyperloop میتوانند مسافران را با سرعت بسیار بالا منتقل کنند. به گفته Hardt، پیشرانی قطار در یک لوله خلا کمفشار امکان حرکت با سرعت نظری تا یک هزار و 200 کیلومتر بر ساعت را فراهم میکند.
در یک رویداد به میزبانی Hardt، شرکت Tata Steel نشان داد که چطور به توسعه این تکنولوژی تونلی برای کاهش وزن و هزینه تولید تا 50 درصد کمک کرده است. شرکت Tata Steel همچنین قطعات موتور و خط ریل را نیز تامین کرده است که امکان تغییر خط قطار Hyperloop را در سرعتهای بالا فراهم میآورد. قطعات فولادی که برای این پروژه تست شدند، پایه و اساس پروژههای آتی با همکاری سایر شرکتها خواهد بود.
به گفته Hans van den Berg مدیر واحد فولادسازی Ijmuiden شرکت Tata Steel «فولاد بخش حیاتی Hyperloop است. خوشحالیم که مهارتهای نوآوری تکنولوژی و تخصص مواد خودمان را به اشتراک بگذاریم تا به موفقیت آینده آن کمک شایانی کنیم.»