تاریخ: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۱۸
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۷۱۱۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

چشم انداز روشن در مدیریت توسعه محور ایمیدرو بعنوان ستون فقرات وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور

می متالز - با اعمال تحریم های شدید نفتی و غیرنفتی از سوی آمریکا و برخی کشورها نگاه همه به سوی بخش های دیگری از صنایع و معادن و تولیدات نشانه رفته که میتواند باعث توسعه کشور شود و همچنین با صادرات به بازارهای جهانی باعث ارز آوری و ایجاد درآمد برای کشور در این وضعیت پیش آمده باشد.
چشم انداز روشن در مدیریت توسعه محور ایمیدرو بعنوان ستون فقرات وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور

به گزارش می متالز، این روزها بصورت مداوم در جای جای کشور شاهد کلنگ زنی ها، افتتاح ها و بهره برداری از صنایع و معادن مختلف زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو هستیم که خود نشان از همت و تلاش بالای وزیر و معاون وزیر و رئیس هیأت عامل ایمیدرو در وضعیت حساس کشور دارد.

طی روزهای گذشته امضای توافقنامه ساخت کارخانه تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب از پروژه های تاریخی استان آذربایجان شرقی در حضور رئیس جمهوری انجام شد که با بهره بردرای از آن زمینه توسعه و رونق تولید آلومینیوم به عنوان فلز استراتژیک و پرمصرف کشور را سرعت می بخشد.

در پس این اتفاق مهم دکتر خداداد غریب پور رئیس هیأت عامل ایمیدرو خبر از افتتاح بزرگ ترین کارخانه شمش آلومینیوم ایران را میدهد و پروژه هایی که یکی پس از دیگری در حال تکمیل، انجام و اتمام و بهره برداری هستند.

این روزها و در وضعیت تحریم های اعمال شده علیه کشورمان، ایمیدرو با مدیریت توسعه محور دکتر غریب پور بعنوان نگینی درخشان در صنعت ایران رویکرد رو به رشد و پیشرفت برق آسایی به خود گرفته و در جهت توسعه بخش هایی مهم از صنعت کشور به خوبی می درخشد.

غریب پور بعنوان رییس هیأت عامل ایمیدرو در توافق با قرارگاه خاتم پروژه های بر زمین مانده ای چون ؛ اجرای واحد ۷۰ هزار تنی تولید آلومینا از ماده معدنی نفلین سینیت را که از سال ۱۳۸۴ در انتظار شروع عملیات اجرایی بوده تعیین تکلیف نهایی میکند و از تعهد افتتاح ۳.۵ میلیارد دلار پروژه به رئیس جمهور توسط ایمیدرو بعنوان بازوی اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر می دهد.

در حالیکه تحریم های اعمال شده دست صنعت و معدن را از منابع بین المللی کوتاه کرده ایمیدرو بعنوان بخشی مهم از وزارت صمت با استفاده از منابع داخلی توانسته طرح ها را راه اندازی کند و مستمرأ شاهد افتتاح پروژه ها و طرح های مهم معدنی در کشور هستیم که برنامه ریزی برای قطع وابستگی کشور به واردات شمش آلومینیوم از خارج یکی از تصمیمات اتخاذ شده است.

مهر تأیید بر پیشرفت و مدیریت توسعه محور ایمیدرو بعنوان ستون فقرات صنعت و معدن به توانمندی های بومی ، ارتقای دانش فنی داخلی و پیشرفت های صورت گرفته را می توان در برگزاری شانزدهمین نمایشگاه متالورژی (ایران متافو) شاهد باشیم که حضور ۸۵ شرکت خارجی در این نمایشگاه خود نشان از اهمیت بالای این نمایشگاه و تمایل شرکت های خارجی برای حضور در ایران دارد که با توجه به چشم انداز ترسیم شده از سوی مدیریت توسعه محور ایمیدرو و برنامه ریزی های زمانبندی شده ای که در این شرکت در حال انجام است ، بتوانیم به صنعت و معدن بعنوان جایگزینی مناسب برای نجات اقتصاد کشورمان در وضعیت تحریم نگاه کنیم.

عناوین برگزیده