تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۱۵
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۷۱۱۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس اتاق بازرگانی طی نامه‌ای به وزیر صمت:

ابلاغیه عوارض غیرقانونی صادرات معدنی را لغو کنید

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی در نامه‌ای به وزیر صمت در رابطه با ادعای معاونت معدنی وزارت خانه در عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات شرکت‌های فعال حوزه معادن و صنایع معدنی اظهار کرد: معاونت معدنی این موضوع را در توجیه اقدام خود در وضع عوارض غیرکارشناسی و مخل فضای کسب و کار بر تولیدات زنجیره ارزش معادن به کار برده است.
ابلاغیه عوارض غیرقانونی صادرات معدنی را لغو کنید

به گزارش می متالز، غلامحسین شافعی در این نامه با اشاره به جلسه صبحانه کاری 23 مهرماه که معاونت معدنی خواستار معرفی چهار شرکت موفق در بازگشت ارز حاصل از صادرات شده بود، تاکید کرد: بخشی از گزارش وضعیت بازگشت ارز حاصل از صادرات حوزه سنگ‌ آهن و همچنین سرب و روی احصا شده از شرکت‌های بخش خصوصی در نامه پیوست تقدیم می‌گردد.

وی ادامه داد: در نامه پیوست از 12 شرکت سنگ آهن و 9 شرکت سرب و روی نام برده شده که در طول این مدت موفق به بازگرداندن ارز حاصل از صادرات خود شده‌اند. 

رئیس اتاق بازرگانی در ادامه افزود: لازم به ذکر است معاونت مذکور با عدم پذیرش نظر کارشناسی دلسوزان و فعالان اقتصادی این زنجیره ارزش و اصرار بیش از حد و بدون دلیل مستند کارشناسی، اقدام به وضع عوارض بر صادرات طیف وسیعی از محصولات معدنی ناهمگون و عمق تولید مختلف کرده و از انتشار اخبار این‌گونه در اقناع فضای عمومی در جهت تثبیت این اقدام بهره می‌برد.

شافعی در پایان این نامه آورده است: با توجه به مستندات پیوست که نشان‌دهنده عدم صحبت اطلاعات اعلامی در جلسه صبحانه کاری اتاق ایران است و همچنین مصوبات کمیته ماده 12 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و استدلالاتی که پیش‌تر طی نامه‌ای از سوی این کمیته به استحضار رسید، دستور لغو ابلاغیه عوارض غیرقانونی صادرات تولیدات معدنی را صادر فرمایید.

عناوین برگزیده