تاریخ: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۳۹
بازدید: ۳۸۶
کد خبر: ۷۱۱۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شارژ اولیه به کوره فلش سرچشمه و تنظیمات نهایی آن در حال انجام است

می متالز - محمود خدادادی معاون توسعۀ مس منطقۀ کرمان اعلام کرد: از صبح چهارشنبه، شارژ اولیه به کورۀ فلش سرچشمه در حال انجام است و همزمان، تنظیمات نهایی سیستم نیز صورت می‌گیرد.
شارژ اولیه به کوره فلش سرچشمه و تنظیمات نهایی آن در حال انجام است

به گزارش می متالز، محمود خدادادی  به خبرنگار ما گفت: از صبح چهارشنبه، بیش از ۳۰۰ تن شارژ در کورۀ فلش صورت گرفته و همکاران ما در امور ذوب، پنج پاتیل سرباره و سه پاتیل مات گرفته‌اند.
معاون توسعۀ مس منطقۀ کرمان افزود: استاندارد پایداری شرایط تولید در کوره‌های جدید، حدود شش ماه است و ما پیش بینی می‌کنیم به لطف خداوند و تلاش همکاران، طی سه ماه آینده شرایط تولید ذوب سرچشمه به وضعیت پایدار برسد.
وی انقطاع شارژ کوره را در ابتدای راه اندازی، طبیعی دانست و گفت: شارژ کوره به صورت اتومات در حال انجام است و توقف‌های موردی آن توسط دستگاه صورت می‌گیرد و به همکاران ما امکان می‌دهد که تنظیمات نهایی سیستم را انجام دهند.

بر اساس این گزارش، حامد مددی مدیر ذوب سرچشمه در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن اعلام خبر راه اندازی کورۀ فلش، گفت: همزمان با شارژ کوره، کف کوره نیز در حال پاکسازی است و تاکنون ۳۰ سانت از جامد قبلی از کف کوره پاکسازی شده است.
حامد مددی با اشاره به اقدامات انجام شده در راه اندازی مجدد کوره فلش گفت: بعد از حادثه‌ای که در تاریخ  17 شهریور رخ داد، بلافاصله کمیته بحران تشکیل و تیم‌های مختلفی از کارکنان ذوب، توسعه،‌ مهندسی، نظارت و ایمنی ظرف مدت 4 روز محوطه را پاکسازی کردند.
وی افزود:  پس از پاکسازی کامل محوطه، اقدام به بازسازی منحول‌ها و کابل‌های برق کردیم و به لطف خدا توانستیم ظرف مدت 25 روز MCC ها را برق دار کنیم.
مدیر ذوب سرچشمه با بیان اینکه 70 درصد MCC ها دچار سوختگی شده بود، گفت: 12 مهرماه هیتاپ کوره‌ها آغاز شد و دو روز پیش، اولین پاتیل سرباره را از مجرای کوره یک فلش دریافت کردیم.

عناوین برگزیده