تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۲۹
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۷۱۱۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس مرکز ملی فرش دستباف ایران:

بیش از ۸۰ درصد از مواد اولیه فرش دستباف تولید داخل است

می متالز - رئیس مرکز ملی فرش دستباف ایران با اظهار امیدواری از اینکه بتوانیم نمایشگاه فرش دستباف اصفهان را به شکل بین المللی برگزار کنیم، تصریح کرد: دلیل دیده نشدن فرش دستباف ارائه بیشترین ارزش افزوده با کمترین میزان سرمایه گذاری بوده است.
بیش از ۸۰ درصد از مواد اولیه فرش دستباف تولید داخل است

به گزارش می متالز، فرشته دست پاک گفت: دو میلیون نفر ایرانی در حوزه فرش دستباف فعالیت می کنند و بیش از ۸۰ درصد از مواد اولیه فرش دستباف تولید داخل است.

رئیس مرکز ملی فرش دستباف ایران با اعلام اینکه تعرفه واردات ابریشم در سال ۹۷، بیست و شش درصد بوده است، تاکید کرد: بسیاری از دست اندازهای ما در حوزه گمرک است و باید واردات مواد اولیه و صادرات فرش دستباف در کشور تسهیل شود.

وی ۳۰ درصد از صادرات فرش دستباف ایران را مربوط به ایالات متحده دانست و گفت: پس از تحریم ها، این میزان از سبد صادرات کشور حذف شده است و این در حالی است که میزان ارزآوری فرش بالا است.

در این مراسم همچنین مدیرعامل اتحادیه فرش روستایی اصفهان با اعلام اینکه چین، هند، نپال، پاکستان و ترکیه نگاهی مصرفی به فرش دارند تصریح کرد: فرش ما رقابتی با فرش کشور های مذکور ندارد.

علی شهبازی افزود: فرش دستباف اصفهان، قلب فرش کشور است و فرش صنعت نیست و هرکسی که به این هنر و خلاقیت صنعت می گوید اشتباه می گوید.

وی ادامه داد: فرش از جایگاه مناسبی در دولت برخوردار نیست و باید توجه ویژه ای به آن شود.

مدیر عامل اتحادیه فرش روستایی اصفهان با تاکید بر اینکه نباید تحریم های داخلی این صنعت را تحت فشار قرار دهد، تصریح کرد: فرش باید به عنوان یک شاخص اقتصادی، اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد تا بتواند اشتغال مناسبی را ایجاد کند.

عناوین برگزیده