به گزارش می متالز، وی اظهار داشت: اگرچه عموم بازرگانان، تجار و فعالان صنعت فولاد کشور، با مراکز خدماتی فولاد مبارکه آشنایی دارند، اما مراکز خدماتی شرکت فولاد متیل به عنوان اولین و بزرگ ترین شبکۀ توزیع محصولات فولاد مبارکه، طی ربع قرن گذشته، خدمات ارزنده و بزرگی را به مشتریان بزرگ ترین هلدینگ فولادی کشور ارائه کرده است.
رضیعی با تأکید بر نقش مراکز خدماتی گفت: در این راستا همواره تلاش بر این بوده است تا انتظارات و دیدگاههای مشتریان به سمع و نظر مدیریت و خطوط تولید فولاد مبارکه رسانده شود. در این فرایند شرایط برد، برد برای فولاد مبارکه با ارائه دیدگاههای مشتریان و شکل گیری صنایع کوچک با تأمین ورق مورد نیاز آنها حتی در کمترین مقادیر فراهم شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ظهور استارتآپها، شرکت فولاد متیل درصدد اصلاح شبکۀ توزیع است؛ و در این خصوص در پی تغییر شیوۀ توزیع با استفادۀ گسترده از IT است. ضمن اینکه مدیرعامل فولاد مبارکه همواره بر استفاده از ظرفیتهای استارتآپها و شرکتهای دانش بنیان تأکید داشته و دارند. به همین منظور و برای شروع این کار درصدد ایجاد یک تابلوی قیمت خرده فروشی محصولات فولادی در بخش تولیدات فولاد مبارکه هستیم.
مدیرعامل شرکت فولاد متیل در توضیح عملکرد این تابلوی پیشنهادی گفت: قیمت گذاری در این تابلو مانند نظام موجود در بازار سرمایه، براساس نظام عرضه و تقاضاست و هیچ گونه قیمت گذاری به روش دستوری در این تابلو جای نخواهد گرفت. علاوه برآن، سقف و کف محدود کنندهای در این روش در نظر گرفته خواهد شد و در صورت نیاز به تأیید نهادهای نظارتی قیمت گذاری، به دنبال آن هستیم تا تأییدیههای موردنظر نیز اخذ شود. به نظر میرسد این تابلو به یک تابلوی رسمی در سطح کشور تبدیل شود. به همین دلیل برای طراحی این مدل، از اقتصاد دانان، متخصصان بازار، نخبگان مراکز خدماتی و معاونت فروش فولاد مبارکه کمک خواهیم گرفت تا این مدل طرحی کامل و جامع برای جلب رضایت مشتریان گردد.
رضیعی در پاسخ سؤالی دربارۀ تفاوت این تابلو با تابلوی بورس کالا پاسخ داد: تفاوت این سیستم با عرضۀ ورق در بورس کالا در این است که هدف از عرضه در بورس کالا کشف قیمت است و ورقی که در بورس کالا عرضه میشود ویژۀ تولید کنندگان بزرگ و متوسط است، در حالی که این تابلو درصدد ایجاد قیمت ویژۀ سیستم خرده فروشی برای کالایی است که پس از دریافت خدمات مراکز خدماتی، در اختیار مشتری نهایی قرار میگیرد.
وی خاطرنشان کرد: مراکز خدماتی فولاد متیل علاوه بر فعالیتهای بازرگانی و سیستم توزیع محصولات فولادی در سطح تولید کنندگان خرد، خود نیز به تولید محصولات با ارزش افزوده میپردازند و خدماتی مانند واگن سازی، تولید سازههای فلزی و پل، تولید سازه های صنعتی کارخانههای تولیدی، ساخت مخازن و قطعات خاصی مانند استاتور در سبد تولیدات این مراکز خدماتی است. به عنوان مثال، در تولید استاتور از روش خاصی بهره گرفته شده است تا با به حداقل رساندن ضایعات تولید و کاهش قیمت تمام شده، شرایط رقابتی خوبی ایجاد کنیم.