به گزارش می متالز، رامین ربیعی افزود: از ابتدای سال تا پایان آبان ۲۷ هزار و ۸۱۹ مورد بازرسی توسط این سازمان صورت گرفته که منجر به تشکیل ۴۸۹۶ پرونده با ارزش ریالی یک ۱۲۶۶ میلیارد ریال شده است.
ربیعی با اشاره به افزایش بازرسی های سال جاری نسبت به سال قبل تصریح کرد: آمارها نشان می دهد که تعداد بازرسی ها ۱۹ درصد و تعداد پرونده های متشکله ۲۶ درصد، نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش یافته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز میزان شکایت های مردمی واصله به این سازمان در 8 ماه نخست امسال را ۴۵۹۱ مورد اعلام کرد و افزود: در این مدت ۳۰۱۵ شکایت تلفنی، ۱۲۴۷ شکایت حضوری، ۳۲ شکایت از طریق پیامگیر و ۲۹۷ شکایت از طریق سامانه ۱۲۴ به معاونت بازرسی این سازمان واصل شده است که در بخش خدمات بیشترین میزان شکایات مربوط به شرکتهای خودرویی، فروشگاههای مبل، تعمیرات خودرو، رستورانها، مشاورین املاک و کابینت سازها بوده است.
بنا به گفته این مسوول در بخش کالایی بیشترین حجم شکایات مربوط به نان، میوه، اقلام سوپر مارکتی، پوشاک و لوازم التحریر بوده که پرونده کلیه تخلفات جهت صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
ربیعی در تشریح اقدامات سازمان صمت البرز پس از اعلام نرخ جدید بنزین بیان کرد: تشدید قابل ملاحظه بازرسی ها، افزایش اکیپهای بازرسی در ساعات غیر اداری، افزایش ساعت کاری ستاد خبری معاونت بازرسی، افزایش خطوط تلفنی سامانه ۱۲۴ و برگزاری گشتهای مشترک با ادارات تعزیرات حکومتی، تاکسیرانی، اصناف، شرکت نفت و جهاد کشاورزی از جمله اقدامات این سازمان پس از اجرای نرخ جدید بنزین در استان البرز بوده است.
وی گفت: شهروندان استان البرز در صورت هر گونه شکایت از واحدهای صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی می توانند با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.