به گزارش می متالز، مهدی دادفر، دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو درباره استفاده از خودروهای هیبریدی به عنوان تاکسی گفت: در زمینه خودروهای هیبریدی پیشنهاد ۷ بندی داده شد و گفتیم که جایگزینی شبکه حملونقل با این نوع خودروها صورت بگیرد. استفاده از این خودروها بر کاهش مصرف سوخت و آلایندگی اثر خواهد گذاشت و از سوی دیگر فناوری این نوع خودروها سریع تر منتقل میشود بنابراین سرعت دستیابی به این فناوری نیز توسط خودرو سازان بالاتر میرود چرا که به عنوان یک خودروی معمولی از آن استفاده خواهد شد.
وی در رابطه با مصرف بنزین خودروهای هیبریدی اظهار کرد: مصرف سوخت خودروهای هیبریدی حدود ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. برای پر رفت و آمد ترین اشخاص در شهر نیز مصرف سوخت آنها به ۸ لیتر نمیرسد. این نوع خودرو از یک الگورتیم بهینه شده پیروی میکند تا بهترین مصرف سوخت را داشته باشد. خودروهای هیبریدی انواع مختلفی مانند سری و موازی دارند که برخی از آن پایه برق و برخی پایه بنزین هستند. نکته اصلی این است که در پایینترین نوع این خودروها و تا سرعتهای ۴۰ کیلومتر بر ساعت از پیشرانه برقی استفاده میشود. پس از آن با توجه به مدل خودرو پیشرانه برقی به کمک بنزینی میآید.
دادفر اشاره کرد: حضور خودروی هیبریدی در ایران مانند حضور نمونههای گیربکس اتوماتیک است. پیش از این در مقابل گیربکسهای اتوماتیک نیز مقاومتهایی وجود داشت و برخی میگفتند که تعمیرات آن هزینهبر است اما اکنون جا افتاده و دیگر کسی سراغ نمونههای دندهای نمیرود.از لحاظ آماری نزدیک به ۴۰۰۰ دستگاه خودروی هیبریدی به ایران وارد شدند. این نکته را باید گفت بازار خرید و فروش این نوع خودروها بسیار گرم است و با توجه به سهمیه بندی بنزین میزان معامله آنها بیشتر شده است.