تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۲۵
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۷۱۴۴۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

3100 تن شمش آلومینیومی در بورس کالا معامله شد

می متالز - امروز چهارشنبه 6 آذر ماه، سه هزار شمش شرکت‌ آلومینیوم ایران (ایرالکو) و 100 تن شمش المهدی در بورس معامله شد.
3100 تن شمش آلومینیومی در بورس کالا معامله شد

به گزارش می متالز، همان‌طور که در نمودار 1 آمده است، امروز چهارشنبه 6 آذر ماه، چهار هزار تن شمش هزار پوندی با خلوص 99.8 درصد شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) در بورس کالا به قیمت پایه 207 هزار و 802 ریال به ازای هر کیلوگرم قیمت‌گذاری شد که نسبت به آخرین معاملات انجام شده (یکشنبه سوم آذر ماه) که این محصول آلومینیومی به همین قیمت معامله شد، 0.1 درصد معادل 227 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم افت قیمت داشت.

همان‌طور که در نمودار 2 آمده است، در روز چهارشنبه 6 آذر ماه، شرکت‌ آلومینیوم ایران (ایرالکو) چهار هزار تن شمش خالص عرضه کرد که نسبت به عرضه پیشین (یکشنبه سوم آذر ماه) که سه هزار تن عرضه شد، یک هزار تن یا معادل 33 درصد میزان عرضه افزایش پیدا کرده است.

گفتنی است، تقاضا برای خرید شمش خالص آلومینیومی شرکت ایرالکو در تالار اصلی، یک هزار و 460 تن بود که یک هزار و 440 تن آن معامله شد و مابقی که دو هزار و 560 تن بود، به تالار مچینگ انتقال یافت. در تالار مچینگ، یک هزار و 560 تن تقاضا برای خرید این شمش وجود داشت که به همین میزان نیز فروش رفت.

در مجموع امروز سه هزار و 20 تن تقاضا برای خرید شمش آلومینیومی ایرالکو وجود داشت که نسبت به آخرین معامله صورت گرفته که میزان تقاضا دو هزار و 20 تن بود، 49.5 درصد یا معادل یک هزار تن افزایش تقاضا رخ داد. در نهایت، سه هزار تن شمش خالص آلومینیومی معامله شد که میزان معامله نسبت به آخرین معاملات انجام شده (یکشنبه سوم آذر ماه) که دو هزار تن بود، 50 درصد رشد داشت.

شمش المهدی

همانطور که در نمودار 3 آمده است، چهارشنبه 6 آذر ماه، 400 تن شمش هزار پوندی با خلوص 99.7 درصد شرکت المهدی در بورس کالا به قیمت پایه 207 هزار و 202 ریال به ازای هر کیلوگرم قیمت‌گذاری شد که نسبت به آخرین معاملات انجام شده (دوشنبه چهارم آذر ماه) که این محصول آلومینیومی به همین قیمت معامله شد، هیچگونه افزایش یا کاهشی را شاهد نیستیم.

در روز چهارشنبه 6 آذر ماه، شرکت‌ المهدی 400 تن شمش خالص عرضه کرد که نسبت به عرضه پیشین (دوشنبه چهارم آذر ماه) که یک هزار و 500 تن عرضه شد، یک هزار و 100 تن یا معادل 73.3 درصد میزان عرضه کاهش پیدا کرده است.

گفتنی است، در تالار اصلی تقاضایی برای خرید شمش خالص آلومینیومی شرکت المهدی وجود نداشت و تمام میزان عرضه به تالار مچینگ انتقال یافت. در تالار مچینگ، 100 تن تقاضا برای خرید این شمش وجود داشت که به همین میزان نیز فروش رفت.

در مجموع امروز 100 تن تقاضا برای خرید شمش آلومینیومی المهدی وجود داشت که نسبت به آخرین معامله صورت گرفته (دوشنبه چهارم آذر ماه) که میزان تقاضا 640 تن بود، میزان تقاضا 84.4 درصد افت داشته است. در نهایت، 100 تن شمش خالص آلومینیومی معامله شد که میزان معامله نسبت به آخرین معاملات انجام شده (دوشنبه چهارم آذر ماه) که میزان معامله 640 تن بود، میزان تقاضا 84.4 درصد افت داشته است.

عناوین برگزیده