تاریخ: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۱
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۷۱۷۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس اتاق ایران در همایش فرصت های تجاری و سرمایه گذاری مشترک ایران و عمان اعلام کرد:

حمایت همه جانبه اتاق ایران از توسعه روابط دو کشور ایران و عمان/ هدف گذاری ۵ میلیارد دلاری مبادلات تجاری میان دو کشور قابل تحقق است

می متالز - رییس اتاق ایران گفت: اتاق ایران حمایت همه جانبه خود را از توسعه روابط ایران و عمان اعلام می کند.
حمایت همه جانبه اتاق ایران از توسعه روابط دو کشور ایران و عمان/ هدف گذاری ۵ میلیارد دلاری مبادلات تجاری میان دو کشور قابل تحقق است

به گزارش می متالز، غلامحسین شافعی در همایش فرصت های تجاری و سرمایه گذاری مشترک ایران و عمان در محل اتاق ایران با بیان این‌مطلب، اضافه کرد: از تلاش ها و اقدامات مجدانه جهت توسعه روابط تجاری به ویژه تسهیل روادید، توسعه حمل و نقل هوایی و توسعه بنادر میان ایران و عمان صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم.

وی در ادامه افزود: از همکاری و تشریک مساعی سفرای دو کشور جهت تعمیق مراودات تجاری دو کشور تشکر و قدردانی دارم.

رییس اتاق ایران با اعلام اینکه ایران و عمان در توسعه همکاریهای اقتصادی نقش مکمل هم را می توانند ایفا کنند، گفت: در دو سال گذشته در خصوص برقراری پروازهای مستقیم بین ایران و عمان، افزایش همکاری های متقابل اتاق های مشترک، شناسایی و رفع موانع اقتصادی فی مابین و تسهیل روادید پیشرفت های خوبی حاصل شده است.

شافعی اضافه کرد: در این دو سال شاهد مراودات و سفر های هیات های بلند پایه بین دو کشور بوده ایم.

 

هدف گذاری ۵ میلیارد دلاری مبادلات تجاری میان دو کشور قابل تحقق است

وی با اعلام اینکه حجم مراودات تجاری میان دو کشور در سال گذشته به بیش از یک‌میلیارد دلار رسید و در واقع ۳ برابر شده است، گفت: هدف گذاری ۵ میلیارد دلاری مراودات و مبادلات تجاری میان دو کشور قابل تحقق است.

رییس اتاق ایران تصریح کرد: در حوزه خدمات فنی و مهندسی، بخش های خصوصی می توانند در اجرای پروژه های متعدد و تخصصی از جمله تونل و پل سازی و حمل و نقل و اکتشافات و... به صورت مشترک فعالیت و سرمایه گذاری کنند.

شافعی حل مشکلات نقل و انتقالات پولی و ضمانت نامه های بانکی را یکی از مطالبات بخش خصوصی دانست و گفت: امیدوارم سازو کارهای تسهیلی از طرف مسئولان دو کشور به عمل آید.

وی با اعلام اینکه توسعه گردشگری دریایی به خصوص در سواحل مکران و چابهار یکی از بخش های همکاری متقابل است، گفت: با عنایت به پیشرفتهای پزشکی ایران، گردشگری سلامت ظرفیت خوبی برای همکاری های مشترک است.

رییس اتاق ایران ادامه داد: همکاریهای ترانزیتی به خصوص در مناطق بندری از محورهای مشترک است، اتاق های مشترک برای سرمایه گذاری های مشترک در صنایع دارای مزیت نسبی همکاری کنند.

شایان ذکرست که همایش فرصت های تجاری و سرمایه گذاری مشترک ایران و عمان در محل اتاق ایران با حضور رضا رحمانی؛ وزیر صمت کشورمان و علی بن مسعود بن علی السنیدی؛ وزیر تجارت و صنایع عمان برگزار شد.

عناوین برگزیده